وزیر بهداشت: ساخت و ساز لاکچری را متوقف کنید

به گزارش طب اصیل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه ساخت و سازهای لاکچری باید متوقف شوند، اظهار داشت: در بعضی دانشگاه ها از پول پرسنل ساخت و سازهای عجیب انجام شده در صورتیکه بیش از ۲۲۰ پروژه نیمه ساخت بیمارستانی و ۴۳۰۰ خانه بهداشت ناتمام داریم.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار با مدیران معاونت های توسعه مدیریت و منابع، آموزشی، بهداشت، تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: این کارها باید متوقف شود، بر روی این پروژه ها کنترل دقیق انجام دهید و باید استانداردها در اجرای پروژه ها مشخص باشد.
جابجایی نیروی غیر متخصص ممنوع
وزیر بهداشت با تاکید بر این که استخدام نیروی غیرمتخصص از این پس ممنوع می باشد، افزود: نیروهای هر بخش باید توسط مدیران ارزشیابی شده و اگر کارآیی لازم را ندارند تعیین تکلیف شوند.
وی با اعلان اینکه همایش ها را از این پس بصورت حضوری برگزار کنید، اظهارداشت: ایران پتانسیل دارد که در علوم پزشکی منطقه حرف اول را بزند پس برگزاری کنفرانس های علمی بین المللی را از جانب ایران تقویت کنید.
در همین قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد. این فرق حوزه بهداشت را با سایر حوزه ها نشان میدهد که چقدر توجه به آن مهم است
وزیر بهداشت با اشاره به این که همه می گویند بهداشت باید اولویت باشد ولی در عمل این اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: من در برنامه خودم بهداشت را اولویت داده بودم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده، برای رفع مشکلات مالی این حوزه باید سهمی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها به حوزه بهداشت تعلق پذیرد.
عین اللهی اشاره کرد: روسای دانشگاه ها موظف اند به بخش بهداشت بصورت ویژه نگاه کنند، باید ریشه یابی شود که چگونه بهداشت در دوره ای بسیار درخشان ظاهر شد.
به گفته وی، در همین قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد. این فرق حوزه بهداشت را با سایر حوزه ها نشان میدهد که چقدر توجه به آن مهمست.
وزیر بهداشت با ابراز رضایت از عملکرد حوزه بهداشت در واکسیناسیون و کرونا، اشاره کرد: ایران در مهار کرونا در دنیا نمره قبولی گرفت و زحمات کادر بهداشت در این رویداد باارزش بود.
عین اللهی توجه ویژه به مساله جمعیت را خواهان شد و گفت: مساله جمعیت از دغدغه های مقام معظم رهبری است. متاسفانه سیاست هایی که تا حالا در این عرصه اجرا شده منجر به فاجعه شده و باید برای مساله جمعیت هر چه می توانیم تلاش نماییم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی فقط باید با مجوز معاونت تحقیقات تاسیس شوند، اظهار داشت: روسای این مراکز نباید مادام العمر رئیس باشند بلکه عملکرد آنها باید ارزشیابی شود تا امکان فعالیت اساتید دیگر در این مراکز نیز فراهم گردد.
عین اللهی اشاره کرد: معاونت تحقیقات و فناوری باید کل حوزه پژوهش وزارتخانه را رصد کند و برای تمام این حوزه برنامه داشته باشد، باتوجه به شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند باید شرکت های دانش بنیان دوبرابر شوند، عملکرد این معاونت بسیار مهم می باشد. خیلی از نیروها در دانشگاه ها و بورد هستند که می توانند به شما کمک کنند، بدین سبب تا می توانید از توانمندی های آنان استفاده کنید.
وی درباب وام های دانشجویی اشاره کرد: گردش مالی وزارت بهداشت زیاد است و صندوق رفاه اصلا نباید در حوزه اعطای وام مشکل داشته باشد. اگر می بینید بانکی دراین زمینه همکاری نمی کند با یک بانک دیگر قرارداد ببندید.
عین اللهی بر رسیدگی به وضعیت خوابگاه های دانشجویی و مساله رفاهی دانشجویان اصرار کرد و اضافه کرد: در مساله واکسیناسیون کنار هم قرار گرفتن دانشجویان و نیروهای مسلح نشان داد اگر کنار هم باشیم و هم افزایی نماییم کارهای بزرگی می توان انجام داد.

تشکیلات درمان نیاز به تحول دارد

وزیر بهداشت با اعلان اینکه تشکیلات درمان نیاز به تحول دارد، افزود: معاونت درمان به عکس معاونت های دیگر هیچ شورایی که وزیر در آن عضو باشد ندارد، رئیس جمهور در تمام شوراها حضور فعال دارند و ما هم باید در این راستا گام برداریم.
عین اللهی در آخر اشاره کرد: لازم است تمام معاونت ها با هم در ارتباط باشند و هر مدیر برنامه کوتاه مدت اجرائی و فصلی عرضه نماید تا برمبنای آن مورد ارزشیابی قرار گیرد.

منبع: