پیشتازی گیلان در طرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار

طب اصیل: بر طبق گزارش اداره کل بیمه سلامت گیلان، ۳۷ درصد از بیمه شدگان طرح بیمه سلامت همگانی اقشار کم برخودار کشور مربوط به گیلانی ها است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان از برقراری طرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار برای پوشش بیمه ای ۲۳ هزار و ۶۳ گیلانی آگاهی داد و اظهار داشت: از مجموع بیش از ۶۲ هزار بیمه شده این طرح در کل کشور، ۳۷ درصد آن گیلانی هستند که نشان از استقبال بالای مردم این استان دارد.
دکتر جمشید محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: طرح پوشش همگانی بیمه سلامت رایگان با همکای نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیج همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان گیلان شروع شده است.
وی گفت: طی اجرای این طرح تاکنون، ۴۳ هزار و ۶۲۵ نفر از افراد فاقد پوشش بیمه در استان گیلان شناسایی شده اند که از این تعداد پوشش بیمه درمان برای ۲۳ هزار و ۶۳ نفر برقرار شد و برای باقی نیز درحال انجام پروسه اداری است.
به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، بر طبق آمار چند روز گذشته در کل کشور پوشش بیمه ای برای ۶۲ هزار نفر برقرار شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۳ نفر در استان گیلان انجام شده است.
محمدی گفت: افراد فاقد هرگونه بیمه برای پوشش بیمه ای می توانند به یکی از دفاتر پیشخوان یا ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http: //bimehsalamatiranian.ir و یا به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: ارائه شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس سرپرست و سایر اعضای خانواده از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه درمان در اجرای این طرح است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان اضافه کرد: پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی همچون داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و پوشش بیمه به میزان ۹۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری همچون مزایای این بیمه است.
براساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
منبع: