موادغذایی موثر در پیشگیری از تشنگی روزه داری

به گزارش طب اصیل خراسان رضوی مشکل کم آبی بدن در فصول گرم سال و البته ماه رمضان اهمیت دارد. در چنین شرایطی سفارش می شود غذاهای غنی از آب و آب بیشتری بنوشید.
به نقل از نیوز، در ماه رمضان و شرایط کم آبی بدن در فاصله سحر تا افطار، لازم است که مراقبت بیشتری از رژیم غذایی صورت گیرد چونکه مشکل کم آبی در این فصل بسیار رایج است.
نوشیدن آب کافی (حداقل ۸ لیوان آب در روز) برای هیدراته ماندن سفارش می شود. گاهی اوقات فقط نوشیدن آب کافی نیست و باید از غذاهای غنی از آب هم بهره برد که شامل غذاهایی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، خیار و موارد دیگر است.
در ذیل بعضی از این موادغذایی برای پیشگیری از کم آبی بدن سفارش شده است.
سیب حدود ۸۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و البته سبب تسریع متابولیسم می شود همینطور به حفظ سلامت قلب هم کمک می نماید.
گوجه فرنگی حدود ۹۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین A است و خطر مبتلا شدن به فشار خون را می کاهد، بینایی را بهبود می بخشد و برای حفظ سلامت پوست موثر است.
خیار سرشار از آب است و حدود ۹۰ درصد آب دارد. حاوی پتاسیم است و می تواند از گرمازدگی هم جلوگیری نماید. خیار برای مغز هم مفید می باشد. در واقع، خیار حاوی یک عنصر ضد التهابی به نام فیستین است و به عملکرد بهتر مغز کمک می نماید.
هندوانه میوه بسیار خوشمزه و یکی از محبوب ترین میوه ها در فصل گرم است. هندوانه ۹۰ درصد آب دارد همینطور به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می نماید.
توت فرنگی سرشار از آب است و حدود ۹۰ درصد آب دارد. سرشار از فیبر، ویتامین سی(C)، فولات و منگنز است. همینطور دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی کمک می نماید.
قارچ منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ب دو (B۲) و دی(D) همینطور حاوی حدود ۹۰ درصد آب است و به کاهش خستگی کمک می نماید.