معاون بهداشت وزارت بهداشت: ورود بیماران از شرق کشور تهدید جدی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت در وبینار روز جهانی مالاریا، ورود بیماران از شرق کشور را تهدیدی جدی دانست و اظهار داشت: با همکاری درون و برون بخشی میتوان به مهار بیماری ها و حفظ دستاوردهای مبارزه با بیماری ها امیدوار بود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری اضافه کرد: کشورهای همسایه شرقی ایران علاوه بر مالاریا درگیر بیماری های دیگری هم هستند و متاسفانه بیمارانی که از شرق وارد کشور می شوند در تمام کشور پراکنده شده و استانهای غیرهمجوار با مرزهای شرقی را هم درگیر بیماری می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای مهار بیماری سرخک و تب دانگی هم زحمات زیادی از جانب همکاران بهداشتی کشیده شد، بیان داشت: با عنایت به تهدیداتی که از شرق کشور داریم درگیر موضوعات مختلفی همچون بیماری مالاریا هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی ها در جهت دفع بیماری موفق باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه طی چهار سال گذشته شاهد انتقال محلی بیماری مالاریا در کشور نبوده ایم و در دو سال قبل هم فوت ناشی از مالاریا گزارش نشده است، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه همکاران مان در سرتاسر کشور بخصوص استانهای همجوار شاهد فصل جدیدی از مدیریت و مهار بیماری ها باشیم.