وزیر بهداشت: تا حالا ۱۴۹ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است

به گزارش طب اصیل ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در شروع کار دولت سیزدهم پنج میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود، اما با کار انقلابی انجام شده این رقم به ۱۴۹ میلیون دُز رسیده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبیک در جریان بیستمین سفر استانی رئیس جمهور، اضافه کرد: ایران در سالهای قبل قدرت خودرا در عرصه دفاع مقدس، علم و پزشکی نشان داده است.
وی با اعلان اینکه کشور ما در مقابله با کرونا روسفید شد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین کارها در این حوزه ساخت واکسن توسط دانشمندان و جهادگران ایرانی بود که باوجود تحریم های ناجوانمردانه، قدرت نمایی کردند و در حقیقت با تلاش همه دانشمندان ایرانی، صحنه های زیبایی از علم و جهاد بر همگان مشخص شد.
عین اللهی اشاره کرد: در دوران کرونا شاهد بودیم که چگونه وقتی اعلام نیاز به حضور مردم شد، مردم پای کار آمده و در بحث واکسیناسیون با کمک همین ملت بیش از ۱۴۹ میلیون دُز واکسن تزریق شد تا مردم نوروز امسال توانستند با خیال آسوده تری به دید و بازدید بروند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و غرب مقابل کشور و ملت ایران اشاره نمود و اضافه کرد: بعد گذشت سالها از اختتام هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس امروز همچنان جنگ در جبهه دیگری ادامه دارد و چه بسا جنگ امروز مشکل تر از هشت سال دفاع مقدس است.
نماینده ویژه دولت در مسافرت استانی رئیس جمهور، سفرها و دیدارهای چهره به چهره هیات دولت و رئیس جمهور را مفید دانست و اشاره کرد: امروز بیستمین سفر استانی هیات دولت و رئیس جمهور طی هشت ماه گذشته انجام شد که در هر سفر شاهد اقدامات مفید و پرباری بودیم.
وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان، اضافه کرد: توجه به حوزه دانش بنیان خیلی از مشکلات را رفع خواهدنمود و این مساله موجب می شود جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود.
عین اللهی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان دولتی شهدای آبیک وضعیت این بیمارستان را نامناسب دانست و اشاره کرد: باتوجه به جمعیت شهرستان آبیک لازم است امکانات این بیمارستان ارتقا و مساحت آن افزایش پیدا کند.
وی با اعلان اینکه زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در مالکیت بیمارستان است، اضافه کرد: امید است در صورتیکه این طرح با کمک خیرین به پیشرفت ۵۰ درصدی برسد با کمک دولت پروژه تکمیل شود و شاهد افتتاح آن باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از آنجائیکه سیاست ما تکمیل طرح های نیمه تمام است، نمی توانیم پروژه ای را کلنگ زنی نماییم و لازم است با ورود خیرین در این عرصه اجرای پروژه یاد شده را شروع نماییم تا با کمک دولت تمام شود و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.
رییس جمهور و هیات همراه بعدازظهر امروز چهارشنبه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به قزوین سفر کرده است.
رییس جمهور قبل از این به ۱۹ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد و البرز سفر کرده بود.
این سفر سومین سفر استانی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.
منبع: