معاون اداره کل دامپزشکی گلستان: رد شائبه وجود تب کنگو در گلستان

گلستان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان اظهار داشت: تا حالا موردی از مبتلاشدن به تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است.
محسن عبدالوند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که سلامت مردم و جامعه و صداقت با مردم اولویت همه ما خدمتگزاران مردم است، اظهار نمود: موضوع تب کنگو که چند وقتی است بصورت جدی تر در سطح مردم مطرح شده نیز توسط ما بصورت مرتب رصد و موضوعات پیرامون آن بررسی می نماییم.
وی با اعلان اینکه اقدامات ما در راه پیش گیری از بیماری تب کنگو نیز در جریان است، اضافه کرد: نظارت های بهداشتی در کشتارگاه های دام استان که شامل معاینه بالینی قبل از کشتار دام، نظارت صحیح بر مراحل نگهداری لاشه ها در پیش سردکن، نظارت بر خودرو های حمل لاشه ها و انتقال به مراکز عرضه است، تشدید پیدا کرده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان از همه همشهریان خواست گوشت قرمز مورد نیاز خودرا از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی که به مهر و لیبل دامپزشکی ممهور شده است تهیه کنند و اظهار داشت: مردم به هیج عنوان نگران نباشند و با خیال آسوده به زندگی خود بپردازند.
عبدالوند با تاکید بر این که تمامی شائبه ها پیرامون وجود تب کنگو در استان را رد می نماییم، افزود: هیچ موردی از این بیماری در استان گلستان ثبت نشده است.