تازه ترین آمار جهانی کرونا ثبت بیش از ۵۳۰ میلیون مبتلا تا حالا

بنابر تازه ترین آمار همه گیری کرونا (کووید-۱۹)، شمار مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تا حالا به ۵۳۵ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۹۱۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۴۴ نفر نیز بر اثر عفونت کووید تأیید شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، بر طبق تازه ترین داده ها در “جدول جهانی پاندمی کرونا”، آمریکا با بیش از ۸۶.۵ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۱ میلیون مبتلا، بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.
همین طور آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۱.۱ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۷ هزار جانباخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان شمرده می شود و بعد از آن هند با بیش از ۵۲۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی در این لیست جهانی است.
در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۹.۶ میلیون مبتلا اکنون رکورددار مبتلاشدن در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونائی در جهان است. همین طور روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۹ هزار قربانی، اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونائی را در میان کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.
جدول جهانی پاندمی کرونا بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۸۶، ۵۰۳، ۰۵۷ ۱، ۰۳۳، ۵۷۱ ۲ هند ۴۳، ۱۷۸، ۰۸۰ ۵۲۴، ۶۵۱ ۳ برزیل ۳۱، ۱۵۳، ۰۶۹ ۶۶۷، ۰۴۴ ۴ فرانسه ۲۹، ۶۲۱، ۰۶۴ ۱۴۸، ۴۶۴ ۵ آلمان ۲۶، ۵۳۹، ۸۴۲ ۱۳۹، ۷۴۴ ۶ انگلیس ۲۲، ۳۰۵، ۸۹۳ ۱۷۸، ۷۴۹ ۷ روسیه ۱۸، ۳۴۸، ۰۶۵ ۳۷۹، ۴۴۵ ۸ کره جنوبی ۱۸، ۱۶۳، ۶۸۶ ۲۴، ۲۵۸ ۹ ایتالیا ۱۷، ۴۹۰، ۴۵۱ ۱۶۶، ۹۲۲ ۱۰ ترکیه ۱۵، ۰۷۲، ۷۴۷ ۹۸، ۹۶۵ همین طور ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۷۸ مورد مبتلاشدن و ۱۴۱ هزار و ۳۲۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه ۱۷ در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
برمبنای آمار فوق بعد از ایالات متحده، هند و برزیل، تا حالا در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، ژاپن، هلند، استرالیا، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، بلژیک، رژیم صهیونیستی، کره شمالی، پرتغال، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، کانادا، شیلی، فیلیپین، سوئیس، پرو و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده است.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
همین طور در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزییات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا بروزرسانی می شود.