بیماران کرونائی بدحال در خراسان جنوبی به صفر رسید

به گزارش طب اصیل دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد بیماران کرونائی بدحال و بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این استان طی روزهای اخیر به صفر رسیده است.
غلامرضا شریف زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: از اواخر فروردین امسال روند مبتلایان و موارد بستری در خراسان جنوبی کاهشی شد که این روند همچنان ادامه دارد و از ۱۵ اردیبهشت ماه تا حالا موارد فوتی در این استان صفر بوده است.
وی اظهار داشت: تا امروز (۱۵ خرداد) ۳۰ روز متوالی در خراسان جنوبی، فوت ناشی از ویروس کرونا گزارش یا ثبت نشد و تعداد بیماران کرونائی در بخش ICU نیز به کمترین و صفر رسیده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: هم اکنون مجموع فوت شدگان ناشی از این بیماری در استان خراسان جنوبی همچنان هزار و ۴۴۷ نفر است.
وی با اشاره به تک رقمی شدن موارد جدید مبتلاشدن به کرونا در این استان گفت: بر طبق آخرین آمار حدود ۱۰ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند که یک نفر به کرونا مبتلا بوده است.
شریف زاده بر لزوم تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا نیز اصرار کرد و اظهار داشت: باتوجه به اهمیت تکمیل واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری، هم استانی ها به مراکز خدمات جامع سلامت شهری پیش بینی شده مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه می کنند و تا حالا ۵۴۰ نفر که بیشتر از کادر بهداشت و درمان هستند برای تزریق دز چهارم واکسن مراجعه نموده اند.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اشاره کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون تاثیر به سزایی در کاهش مبتلایان و شدت بیماری داشته است پس شهروندان باید نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام نمایند تا شاهد گسترش بیماری و افزایش مجدد موارد فوتی نباشیم.
اولین مورد مبتلاشدن به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۱۳۹۸ در شهر بیرجند اعلام گردید و این استان تا حالا ۶ موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.
براساس آخرین رنگ بندی وضعیت کرونائی کشور، هشت شهرستان استان شامل شهرهای بشرویه، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، قاینات، خوسف و بیرجند در وضعیت آبی (کم خطر) و سه شهرستان فردوس، نهبندان و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

منبع: