افزایش پرداختی به پرستاران موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمات رسانی بهتر خواهد شد

به گزارش طب اصیل معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: جذب و استخدام ۱۰۰ هزار نفر در زمینه بهداشت و درمان و سایر بخش های بهداشت و درمان در امتداد بهره گیری از نیروی انسانی توانمند در دستور کار این وزارتخانه است که تحقق این مهم بستگی به موافقت سازمان برنامه و بودجه دارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، «عباس شیراوژن» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان ساوه و بازدید از زیرساخت های دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: وزارت بهداشت نسبت به سایر کشورها از نیروهای توانمند و متخصصی برخوردارست که در وضعیت شیوع ویروس کرونا این مهم به اثبات رسید.
وی بیان کرد: تعرفه گذاری و افزایش پرداخت های پرستاران یکی از راهکارهای جبران زحمات این قشر فداکار و انگیزه ای برای عدم مهاجرت پرستارها خواهد بود که باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد تا دراین زمینه اعتبارات مطلوبی را در نظر بگیرد.
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اشاره کرد: تعریف ردیف های استخدامی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است که در این جهت جذب و استخدام ۱۰۰ هزار نفر در زمینه بهداشت و درمان در کشور در دستور کار این وزارتخانه است.
شیراوژن افزود: شناسایی و رفع مشکلات دانشجویان در زمینه خوابگاهی، تغذیه و همین طور ارتقای مسائل فرهنگی در دانشگاه ها نیز باید مدنظر باشد و این مهم تنها با بازدید میدانی و گفت و گو با دانشجویان محقق می شود.
وی اظهار داشت: تاسیس رشته های جدید همچون رشته پزشکی در شهرستان ساوه نیاز به شورای تخصصی، ارزیابی شاخص ها، امکانات آموزشی و درمانی و هیات علمی دانشگاه ها دارد که مسئولان مربوط دراین زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفته معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت خصوصاً در شهرهای کم برخوردار، مسیر اصلی سیستم سلامت را جهت دهی کرده و شاخص هایی همچون تعداد تخت بیمارستانی، پزشکان متخصص و امکانات را مورد ارزیابی قرار می دهد.
شیراوژن با اشاره به شایعه مهاجرت پرستاران از کشور بیان کرد: این مهم ناشی از تبلیغات منفی و شایعه پراکنی دشمنان بوده در صورتیکه برخی کشورها در تلاش هستند با دلارهای نفتی کمبود نیروی انسانی خودرا با تبلیغات منفی مقابل ایران جبران کنند.

منبع: