دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق قبلی

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: اگر ۶ ماه از دز دوم گذشته باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، حسین قاسمی در برنامه ای رادیویی با تاکید بر ادامه دار بودن شرایط پاندمی کرونا اظهار داشت: بعد از گذشت دو ماه و چند روز از فروکش کردن روند مبتلاشدن و بستری، در چند روز اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری هستیم. این وضعیت برمبنای آخرین سویه امیکرون می باشد و زیر سویه های این ویروس نمایان شده که قدرت سرایت و ابتلای آن بیشتر است. در گذشته یک بیمار ۱۰ نفر را آلوده می کرد ولی امروز این عدد به ۱۸ رسیده است.
وی واکسیناسیون را الزامی دانست و اضافه کرد: واکسن موجب می شود شدت بیماری کم شود و نکته دیگر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات است.
وی افزود: تنها درباب فضای باز در شهرهای غیر قرمز و نارنجی استفاده نکردن از ماسک عنوان شد ولی در شهرهای زرد و آبی در جلسات و محوطه های سر بسته باید از ماسک بهره برد.
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در ارتباط با تزریق دز یادآور کرونا اظهار داشت: اگر ۶ ماه از تزریق قبلی، گذشته باشد باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.
قاسمی این مسئله را به سبب افزایش ایمنی بدن دانست و اضافه کرد: این مسئله برمبنای تصمیم ستاد ملی است و مردم باید برمبنای تاریخ مراجعه قبلی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.