تأثیر گرمای شدید بر سلامت دارو

طب اصیل: کارشناس سایت تخصصی مایو کلینیک توضیح می دهد که چگونه گرمای شدید می تواند بر سلامت دارو تأثیر بگذارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، یافتن روش هایی برای خنک نگه داشتن بدن در دمای بالا اهمیت دارد. همینطور اطمینان از این که مواد دارویی در معرض گرمای شدید قرار نمی گیرند، مهم می باشد. به قول “اسکات هال”، داروساز مایو کلینیک، تغییرات دما می تواند سلامت داروها را تحت تأثیر قرار دهد و برخی داروها می توانند سبب عدم تحمل گرما شوند.
دما می تواند بر هر نوع دارویی که فرد مصرف می کند تأثیر بگذارد، اما بعضی از داروها بیشتر مستعد هستند که تحت تأثیر قرار گیرند.
این داروساز اظهار داشت: قطعا انسولین یکی از این داروهاست. ازاین رو بیماران مبتلا به دیابت باید تلاش کنند داروی انسولین خویش را در جایی که درجه حرارت خیلی بالا می رود نگهداری نکنند. داروها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر آنها را در حمامی که در آن دوش می گیرید، نگهداری می کنید، دارو را در ظرف اصلی خود قرار دهید.
وی تصریح کرد: نگهداری در ظروفی که امکان مهر و موم کردن آنها وجود دارد به پیشگیری از هرگونه تأثیر منفی گرما کمک می نماید.
همینطور برخی داروها می توانند سبب عدم تحمل گرما شوند که امکان دارد شامل موارد زیر شود:
داروهای فشار خون
آنتی هیستامین ها
ضد احتقان ها
داروهای روانپزشکی
به گزارش مدیکال اکسپرس، اگر در مورد داروهای مصرفی، نحوه نگهداری آنها یا این که چگونه در گرما بر شما تأثیر می گذارند پرسشی دارید، بهتر است با پزشک داروساز صحبت کرد.

منبع: