سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد پیش بینی حضور ۵ میلیون زائر در اربعین

طب اصیل: سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از استماع گزارش ستاد ملی اربعین و ارزیابی برنامه ریزی های انجام شده برای خدمات رسانی به زوار حسینی در نشست امروز این کمیسیون آگاهی داد.
علی حدادی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون از وزیر کشور دعوت شده بود تا بمنظور پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در جلسه کمیسیون حضور یابند. اما باتوجه به وقوع سیل در اقسا نقاط کشور و ماموریتی که شخص وزیر در این حادثه بر عهده دارند نتواستند در جلسه کمیسیون حاضر شوند.
وی در ادامه اظهار نمود: در جلسه امروز کمیسیون گزارش ستاد اربعین حسینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رییس ستاد اربعین کشور و اعضای ستاد در جلسه امروز کمیسیون حاضر شدند و گزارشی را پیرامون آمادگی برگزاری مراسم اربعین به کمیسیون ارائه کردند. از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور مراسم اربعین برگزار می شود.
نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: برنامه ریزی های لازم برای آمادگی از حضور زوار در این مراسم انجام شده است. در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی های لازم انجام شده است. در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور بهم رساندند. پیش بینی می شود امسال بیش از ۴ تا ۵ میلیون زائر از مرزهای مهران و ایلام به کربلای معلی راهی شوند. پیش بینی های لازم برای تردد زوار انجام شده است.
وی در ادامه اشاره کرد: گزارشی را نیز نیروی انتظامی در زمینه اقدامات انجام شده برای تامین امنیت و مباحث مربوط به گذرنامه زوار ارائه کردند. اقداماتی در حوزه تامین امنیت و کنترل جمعیت انجام شده است. هلال احمر نیز گزارشی از آمادگی برای استقرار در مرز ارائه نمود. مباحث درمانی کلیه زوار از طرف هلال احمر رایگان در مرز صورت خواهد گرفت. جمع بندی بر این بود در پایانه های مرزی و مبادی خروج و ورود چه در زمینه ریلی، زمینی و هوایی شرایط برای حضور زوار حسینی مهیا است. ستاد اربعین تدابیر خوبی اتخاذ نموده و اقدامات لازم را برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی پیش بینی کرده اند.

منبع: