معاون وزیربهداشت: دولت ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام بهداشت و درمان را تکمیل کرد

به گزارش طب اصیل، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام با اهمیت ترین دغدغه دولت سیزدهم است که در این ارتباط در یک سال عمر این دولت یکهزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام بخش بهداشت و درمان در کشور تکمیل شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر بهروز رحیمی روز چهارشنبه بعد از بازدید از بخش های مختلف بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تا حالا یکهزار و ۱۰۰ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان تکمیل، بهره برداری و تحویل شده است و در هفته دولت امسال نیز ۴۰۰ پروژه دیگر به طور همزمان در کشور به بهره برداری می رسد.
رحیمی با اعلان اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از شروع فعالیت دولت سیزدهم در مجموع بیش از پنج هزار و ۲۵۰ پروژه با قریب ۱۲ میلیون مترمربع در دست ساخت داشت افزود: تا اختتام امسال برای اتمام حداقل ۲ هزار پروژه دیگر برنامه ریزی شده است که بتوانیم مسیر بهداشت و پیشگیری را تقویت نماییم و نظام شبکه را بهبود ببخشیم تا بار بیماری را از بیمارستان ها کم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: به طور کلی این وزارتخانه نگاه خودرا با ارجحیت متوجه مناطق محروم و مرزی و کمتر برخوردار کرده است، به همین خاطر در بازدیدها، تاکید بر حوزه مناطق مرزی و کمتر برخوردارست تا با این اقدامات به مردم ایران خدمات شایسته و بهتری ارائه دهیم و شرمنده آنها نباشیم.
وی با اعلان اینکه امروز توفیقی حاصل شد تا میهمان مردم عزیز شهر خاص تجاری و گردشگری گناوه باشیم، اظهار داشت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه از بیمارستان های قدیمی وزارت بهداشت است و در بازدیدی که به عمل آمد نیاز به بازسازی و بهسازی در بعضی بخش ها نظیر اتاق عمل و اطفال دارد که در آینده خیلی نزدیک از منابع وزارتی تامین می شود.

رحیمی عنوان کرد: این بیمارستان در زمینه بخش رادیولوژی نیاز به تجهیزات نظیر دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی پرتابل دارد که به طور قطع تامین و ارسال خواهد شد.
وی درباره ی مطالبه مردمی تامین دستگاه ام آر آی برای شمال استان بوشهر هم اظهار داشت: تامین و تجهیز دستگاه های رادیولوژی و تکنولوژی بالا مثل ام آر آی و سی تی اسکن از سیاست های وزارت بهداشت برای کل کشور است و پوشش کامل دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: درباب نیاز شهرستان گناوه به آم آری آی، باتوجه به شرایط شمال استان بوشهر، امشب با حضور مسئولان استانی مورد بررسی قرار می دهیم و اگر لازم باشد تامین اعتبار خواهیم کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به همراه نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان گناوه بازدید به عمل آورد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

منبع: