وزیر بهداشت: مادران آبستن به مدت ۲ سال زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

به گزارش طب اصیل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مادران آبستن به مدت ۲ سال و فرزندان آنان به مدت پنج سال زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر بهرام عین الهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن اشاره به مصوبات روز گذشته هیات دولت و خدمات دولت در بیمه ناباوری بیان نمود: با عنایت به این که یکی از اهداف دولت سیزدهم تقویت بیمه است در گام نخست ۶ میلیون نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفته و بیمه همگانی در کشور درحال تحقق است که مقدمه ای برای طرح دارویاری است.
وی ضمن اشاره به این که جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت می باشد، اضافه کرد: در بحث بیمه های ناباروری مصوبه ای را روز گذشته در هیات دولت داشتیم که کسانی که نابارور هستند در صورتی که درمان در مراکز ناباروری دولتی را پیگیری کنند می توانند تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه ها توسط تعرفه بیمه سلامت پرداخت می شود.
عین الهی عنوان کرد: یکی از موارد این مصوبه اینست که هر خانمی که بارور شود به صورت طبیعی زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد تا ۲ سال بعد از تولد فرزند هم می تواند از خدمات بیمه سلامت به صورت مجانی بهره مند شود و همینطور فرزندان آنان هم تا پنج سال زیر پوشش بیمه است تا بتوانیم در جهت جوانی جمعیت کشور گام برداریم.
وی به بحث بومی گزینی پزشکان متخصص اشاره نمود و افزود: سال جاری طرحی در شورای آموزش پیش تخصصی به تصویب رسید که بر طبق این طرح ما بتوانیم نیاز مناطق محروم را تأمین نماییم.
دکتر عین اللهی اظهار داشت: پزشکان متخصص برپایه قانونی که هم اکنون وجود دارد باید مدتی را بعنوان نیروی انسانی در مناطق محروم بگذرانند، مدت خدمت خویش را سپری می کنند و پس از آن می توانند به هرجای کشور که خواستند بروند.
وی با اشاره به اینکه این مشکل مناطق محروم ما را حل نمی کند، اضافه کرد: بنابراین یک سهمیه جداگانه ای در مناطق محروم به پزشکانی که در آزمون دستیاری شرکت کردند بعنوان سهمیه بومی اختصاص دادند تا ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم افزایش پیدا کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: درمورد جایزه ملی خدمت ماندگار به پزشکان، پزشکانی که در مناطق محروم بیشتر خدمت کنند طرحی را بعنوان جایزه ماندگاری پزشکان در نظر گرفته ایم که به زودی از آن پرده برداری خواهد شد.
وی ضمن اشاره به این که در آستانه روز پزشک هستیم افزود: لازم است از مدافعین سلامت که در روزهای انتشار کرونا که مردم از خانه هایشان بیرون نمی آمدند و محدودیت داشتند کادر سلامت جان خویش را بخاطر مردم به خطر انداختند و در آستانه روز پزشک از آنها تقدیر خواهد شد.

منبع: