کوشش های سازمان های بین المللی سلامت محور برای کاهش اثرات تحریم دارو

به گزارش طب اصیل، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سازمان های بین المللی سلامت محور در حد توان خود برای کم اثر کردن تحریم های یکجانبه خصوصاً در زمینه دارو، لوازم و امکانات تلاش هایی را انجام دادند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، محمدحسین نیکنام درباره ی جزییات دیدار و گفت و گو روسای سازمان های بین المللی سلامت محور با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: چهارمین جلسه روسای سازمان های بین المللی در وزارت بهداشت با موضوع تحریم های یکجانبه آمریکا و اثرات آن بر نظام سلامت ایران انجام شد.
وی اضافه کرد: در این جلسه، دکتر کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و دکتر پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حضور داشتند.
به گفته دکتر نیکنام، روسای سازمان های بین المللی سلامت محور تحریم های یکجانبه در زمینه سلامت را محکوم و در مورد تلاش هایی که برای کم اثر کردن تحریم ها صورت داده بودند مطالبی را بیان نمودند.
وی ضمن اشاره به سخنان دکتر عین اللهی در این جلسه اظهار داشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه بر نقش و وظایف سازمان های بین المللی تاکید و از این سازمان ها خواست تا به وظایف خود عمل کنند.
دستیار ویژه وزیر بهداشت اضافه کرد: دکتر عین اللهی همین طور از روسای سازمان های بین المللی سلامت محور خواستند تا از سیاسی کردن نظام سلامت پرهیز شود.
مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از تلاش این سازمان های بین المللی از آنها خواست تا در تامین برخی از اقلام خصوصاً در زمینه بیماریهای خاص اهتمام جدی ببخشند.
وی اضافه کرد: دکتر عین اللهی همین طور ضمن اشاره به هفته دولت گزارشی از پیشرفت ها در زمینه سلامت طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد و روسای سازمان های بین المللی سلامت محور نیز ضمن قدردانی از این تلاش ها برحجم کارهای صورت گرفته خصوصاً در زمینه واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا مطالبی را بیان و دستاوردهای حوزه سلامت را از دیدگاه خود مورد تائید قرار دادند.
نیکنام ضمن اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر دیپلماسی سلامت، اظهار داشت: گسترش ارتباط با کشورهای منطقه، محور مقاومت و دیگر کشورها در سطح بین الملل در دستور کار ما قرار دارد و در آینده نزدیک ما شاهد برگزاری نشست با محور سلامت و با حضور کشورهای همسایه در ایران خواهیم بود.