رئیس پلیس پایتخت خبر داد بازداشت ۱۷۷ قاچاقچی در تهران

به گزارش طب اصیل، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۱۷۷ قاچاقچی موادمخدر و انهدام ۱۶ باند در تهران خبرداد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای جدید ترین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که بامداد امروز در مقر مرکزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ همواره و در هرلحظه و ساعت درحال مبارزه با سوداگران مرگ هستند و در این میان از قاچاقچی عمده و دانه درشت تا خرده فروشان را مورد شناسایی قرار می دهند، خوشبختانه در نتیجه اقدامات انجام شده هم شاهد تنگ شدن عرصه بر سوداگران مرگ در پایتخت هستیم.
وی با اشاره به اینکه این نوزدهمین مرحله از اجرای طرح رعد بود، اظهار داشت: در این طرح ماموران پلیس چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، شیشه، گل و… را کشف و ضبط کردند. همینطور ۱۷۷ قاچاقچی عمده موادمخدر هم شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد ۱۹ دستگاه خودروی سواری توقیف شده است.
به گفته رئیس پلیس پایتخت، ۱۶ باند هم که در حوزه موادمخدر فعال بود، منهدم شد. شناسایی و انهدام چهار آزمایشگاه یا همان لابراتوار تولید مخدر صنعتی هم که بعد از انجام ساعت ها کار اطلاعاتی انجام شده همچون دیگر اقدامات قابل توجه پلیس در این مرحله از طرح ظفر است.
رئیس پلیس پایتخت در رابطه با برخورد با پاتوق های مصرف و فروش موادمخدر هم اظهار داشت: در اجرای این طرح، هفت واحد در محلات شوش، مولوی و هرندی که مرکز فروش مواد مخدر بودند شناسایی و پلمب شد. همینطور ۱۹ قبضه سلاح گرم و سرد هم از مواد فروشان دستگیر شده، کشف شد.
وی با اشاره به اینکه تابحال ۱۷ طرح پاکسازی و نظارت محورهای مواصلاتی منتهی به تهران اجرا شده است، اظهار داشت: در جریان مأموریت هایی که در محورهای مواصلاتی به تهران اجرا شد، یک تن و ۶۵۸ کیلوگرم مواد مخدر در مبادی ورودی به تهران کشف و ضبط شد و در این خصوص هم برخی از قاچاقچیان هم دستگیر شدند.

کشف ۲۷۲ کیلوگرم روان گردان از عطاری ها
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به اجرای طرح نظارت بر عطاری ها هم اظهار داشت: در اجرای این طرح که با مشارکت پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس اماکن عمومی به اجرا درآمد، نسبت به بازدید از این اماکن و عرضه هشدارها و تذکرهای لازم اقدام شد. خوشبختانه عمده صنوف همکای خوبی با پلیس دارند.
وی افزود: در مجموع ۲۷۲ کیلوگرم مواد روان گردان نظیر قرص های لاغرکننده، سیگارهای روغنی که حاوی ماده مخدر شیشه هستند از عطاری ها و موادفروشان پایتخت کشف شده است. شهروندان باید توجه داشته باشند که فریب مواردی چون کاهش وزن و… با دارو و… را نخورند چون که بعضی از این داروها غیر مجاز و اعتیادآور هستند.
رحیمی در ادامه به تشریح بعضی از پرونده های مهم هم پرداخت و اظهار داشت: سوداگران مرگ قصد داشتند که ده ها کیلوگرم مواد مخدر بخصوص شیشه را در پوشش ظروف سفالی، لباس و پرده و با روشی پیچیده از تهران به مقصد اروپا قاچاق کنند که از جانب ماموران مورد شناسایی قرار گرفتند.
رئیس پلیس پایتخت در انتها تصریح کرد که برخورد پلیس با موادمخدر و سوداگران مرگ ادامه داشته و اجرای طرح هایی چون امنیت محله محور و ظفر و… صورت خواهد گرفت.