پرو وارد موج پنجم شیوع کووید۱۹ شده است

طب اصیل: طب اصیل: وزیر بهداشت «پرو» روز گذشته (پنجشنبه) اعلام نمود که بعد از افزایش موارد مبتلاشدن به کووید۱۹ در بیشتر مناطق طی سه هفته گذشته، این کشور وارد موج پنجم شیوع این بیماری همه گیر شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، برمبنای آخرین آمارهای رسمی، پرو تا حالا چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۳۸۳ مورد مبتلاشدن به کووید۱۹ و ۲۱۷ هزار و ۴۱۴ مورد مرگ ناشی از عوارض مبتلاشدن به این بیماری را به ثبت رسانده است.
یکی از مقامات بهداشتی پرو اظهار داشت: طبق معیارهای مرکز ملی اپیدمیولوژی، این افزایش موارد مبتلاشدن به کووید۱۹ را می توان موج پنجم شیوع این بیماری نامید. با اینحال وی اظهار نمود که این موج شیوع ویروس کرونا در پرو نسبت به موج های قبلی شیوع این بیماری در این کشور ضعیف تر است.
وی همین طور اشاره کرد که افزایش عفونت ها بسیار سریع و پایدار بوده که منجر به افزایش بستری شدن مبتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان ها و افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از این بیماری در پرو شده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، همین طور مقامات بهداشتی پرو اشاره کردند که موج جدید شیوع کووید۱۹ در این کشور عمدتاً ناشی از شیوع زیرمجموعه های BA.۵ امیکرون است.