اقدامات تازه چین برای مهار کرونا

طب اصیل: طب اصیل: مقامات شهرهای مختلف چین امروز (سه شنبه) از نصب تخت های بیمارستانی بیشتر و ساخت کلینیک های غربالگری تب برای مهار شیوع کووید۱۹ در این کشور خبر دادند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مقامات چین از شروع همه گیری کووید۱۹ سیاست “کووید صفر” را برای مهار شیوع این بیماری اتخاذ نموده بودند با اینحال بتازگی مبادرت به لغو خیلی از محدودیت های کرونائی کرده اند.
از آنجا که کووید۱۹ بر خلاف بیشتر کشورها در طول این همه گیری در چین گردش شایان توجهی نداشته، هم اکنون مصونیت جمعی افراد جامعه پایین است که این مساله نگرانی هایی را در مورد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری یا حتی جهش های جدید ویروس در این کشور ایجاد کرده است.
پکن امروز پنج مورد مرگ ناشی از عوارض مبتلاشدن به کووید۱۹ را گزارش کرد در صورتیکه این آمار روز گذشته (دوشنبه) دو مورد بوده است.
در مجموع، چین از زمان شروع همه گیری کووید۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، تنها ۵۲۴۲ مورد مرگ ناشی از این بیماری را گزارش کرده که برمبنای استانداردهای جهانی، آمار بسیار پایینی است.
از زمان کاهش محدودیت های کرونائی، تعدادی از بیمارستان های چین شاهد افزایش بستری بیماران کرونائی بوده اند و دارو در بعضی از داروخانه های این کشور نیز کمیاب شده است برای اینکه خیلی از افراد به این بیماری مبتلا شده یا نگران مبتلاشدن به آن هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، تعدادی از کارشناسان بهداشت تخمین می زنند که ۶۰ درصد از مردم چین – معادل ۱۰ درصد از جمعیت جهان – ممکنست در ماه های آتی به این ویروس مبتلا شوند و بیش از دو میلیون نفر نیز ممکنست جان خودرا از دست بدهند.

منبع: