در گفت وگوی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با طب اصیل مطرح شد؛ خاتمی: هیچ بعید نیست که طی یک ماه آتی کرونا باردیگر دامن گیر کشور شود

به گزارش طب اصیل، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه «هیچ بعید نیست که طی یک ماه آتی کرونا مجدداً دامن گیر کشور ما شود»، اظهار داشت: باتوجه به فصل سرما و شرایط موجود افزایش گردش ویروس و شیوع سویه های جدید کرونا، احتمال شیوع مجدد بالا رفته است.

سید مرتضی خاتمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به استمرار شیوع ویروس کرونا در دنیا اظهار داشت: همانطور که ناظران و کارشناسان داخلی و بین المللی تاکید دارند، خطر شیوع ویروس کرونا همچنان باقی است و هیچ کسی ادعای پایان کرونا را مطرح نمی کند و خیز کرونا که در شرق و غرب دنیا درحال رخداد است، این مساله را به اثبات می رساند.

وی با اعلان اینکه «هیچ بعید نیست که طی یک ماه آتی کرونا مجدداً دامن گیر کشور ما شود»، اظهار داشت: باتوجه به فصل سرما و شرایط موجود افزایش گردش ویروس و شیوع سویه های جدید کرونا، احتمال شیوع مجدد بالا رفته است؛ بدین سبب باید خود مراقبتی و دیگر مراقبتی مورد توجه همه مردم قرار بگیرد و استفاده از ماسک در مجامع عمومی از سر گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد: مسئولان ذی ربط باید در این رابطه تدابیر لازم را از نظر امکانات و نیروی انسانی فنی و خدمات بستری و سرپایی بیندیشند و همین طور از نظر واکسیناسیون در آمادگی کامل باشند؛ دراین زمینه بتازگی طی نامه ای از جانب کمیسیون بهداشت و درمان به ریاست محترم جمهوری نوشته شد، نسبت به احتمال شیوع مجدد کرونا در کشور و نیز ضرورت تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید گردید. امیدواریم با تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا بر مراقبت های ستادی و همچنین محیطی تاکید گردد.
در این زمینه بیشتر بخوانید: زنگ هشدار موج هشتم کرونا در کشور کرونا در ایران طی هفته ای که گذشت/۱۲ فوتی طی ۸ روز
خاتمی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی درباره ی میزان آمادگی وزارت بهداشت در حوزه مقابله با کرونا به کمیسیون بهداشت ارائه شده است؟ اظهار داشت: در این رابطه بطور خاص گزارشی به کمیسیون ارائه نشده است اما اطلاع داریم که تاکید شده، دانشگاه های علوم پزشکی آمادگی های لازم را داشته باشند. از طرف دیگر تجربه ی انباشته مقابله با کرونا را داریم و این سرمایه ذی قیمتی است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس در آخر درباره ی رویکرد رسانه ها نسبت به وضعیت شیوع ویروس کرونا در دنیا اشاره کرد: شدت و ضعف کشورهای مختلف در مقابل کرونا قابل انکار نیست اما با توجه به این که هر کشوری در فازی از شیوع قرار دارد، قیاسی که در بعضی رسانه ها درباره ی آمار تلفات روزانه کرونا می شود، مع الفارق است و نباید از عدم شیوع مغرور باشیم و تلقی داشته باشیم کشورهایی که تلفات بیشتری دارند، ضعف آمادگی دارند.

منبع: