تسویه بدهی تامین اجتماعی به داروخانه ها

به گزارش طب اصیل، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت تسویه و بروزرسانی مطالبات داروخانه ها در قالب طرح دارویاری اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نسخ خودرا بصورت الکترونیکی می نویسند.
شهرام غفاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در ایام گذشته و آخرین وضعیت تسویه و بروزرسانی مطالبات داروخانه ها در قالب طرح دارویاری اظهار داشت: داروخانه ها تمام مطالباتشان را تا مهرماه از ما دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: سهم آبان ماه مربوط به طرح دارویار را هم تسویه کرده ایم و سهم دارویار در آذرماه هم در شرف پرداخت است. بدین سان عقب ماندگی در این عرصه نداریم و از نظر ما در داروخانه ها مشکلی از حیث مطالبات وجود ندارد.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی همین طور با اعلان اینکه بیش از ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نسخ خودرا بصورت الکترونیکی می نویسند اظهار داشت: ۶۸ میلیون نسخه پزشک در شش ماهه اول سال صادر شده بود که بیش از ۹۵ درصد این نسخ، الکترونیکی بودند.
غفاری افزود: اما آن دسته از پزشکان که طرف قرارداد ما نیستند، همچنان از امکان نسخه نویسی الکترونیک استفاده نمی کنند که بنظر می رسد باید در سطوحی دیگر همچون در سازمان نظام پزشکی پیگیری و کمک گردد تا آنها نیز به تدریج به این سیستم بپیوندند. به تحقق کامل این طرح امیدوار هستم برای اینکه مسیری است که رشد خوبی داشته است.
وی به گلایه های برخی بیماران در داروخانه ها نسبت به نسخ نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در داروخانه ها دو اتفاق ممکنست رخ دهد و نارضایتی بیماران را به همراه داشته باشد که نخست عدم پذیرش نسخه به سبب قطعی سیستم و دوم نپذیرفتن نسخه کاغذی است.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: ما اجازه دادیم اگر نسخه کاغذی هم آمد فعلا داروخانه ها آنرا بپذیرند. برخی داروخانه ها قانون را رعایت می کنند و نسخه کاغذی را قبول می کنند اما برخی هم می گویند باید نسخه الکترونیک ارائه کنی که همین موجب اعتراض بیماران شده است.
غفاری درباره ی پذیرش نسخ بصورت آنلاین از طرف بیمه های تکمیلی نیز اضافه کرد: در زمینه بیمه تکمیلی متاسفانه تبادل برخط اطلاعات را بصورت کامل شاهد نیستیم و بتازگی هم با مسئولین بیمه های تکمیلی جلسه ای داشتیم و در صدد حل مشکلاتیم.