مرگ ۶۰ هزار بیمار کرونایی طی یک ماه در چین

به گزارش طب اصیل، چین روز گذشته (شنبه) اعلام نمود که از زمان لغو محدودیت های کرونایی در یک ماه گذشته تابحال دست کم ۶۰ هزار مرگ ناشی از همه گیری بیماری کووید۱۹ در این کشور ثبت شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری فرانسه، اغلب موارد تازه مرگ ناشی از مبتلا شدن به کووید۱۹ در بین بیمارانی گزارش شده که به علت شدت بیماری در بیمارستان ها بستری بوده اند.
جیائو یاهویی، یکی از مسؤلان بهداشتی چین در این خصوص اظهار داشت: در مجموع و به صورت دقیق ۵۹ هزار و ۹۳۸ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید بین روزهای ۸ دسامبر گذشته تا ۱۲ ژانویه در کشور ثبت شده است.
در این گزارش مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید۱۹ که خارج از بیمارستان ها و مراکز درمانی روی داده، محاسبه نشده است.
مقام مسئول در وزارت بهداشت چین در ادامه خاطرنشان کرد که از میان موارد مرگ ثبت شده در بیمارستان ها، نزدیک به ۶۰۰۰ مورد به نارسایی تنفسی ناشی از شکل حاد بیماری کووید-۱۹ مرتبط بوده است.
چین ماه دسامبر گذشته بعد از سه سال اعمال بعضی از سخت گیرانه ترین محدودیت های کرونایی در این کشور در مقایسه با سایر نقاط جهان، بشکلی غیرمنتظره خیلی از شیوه نامه های بهداشتی وضع شده را لغو نمود.
بنابر گزارش یورونیوز، بیمارستان های چین بعد از کنار گذاشتن سیاست «کووید صفر» هم اکنون با افزایش تعداد بیماران مسن رو به رو شده اند، مرده سوزخانه اشباع شده و خیلی از داروخانه ها فاقد داروهای مسکن و تب بر هستند.
از سوی دیگر شیوه شمارش و آمارگیری قربانیان بیماری کووید۱۹ در چین از ماه دسامبر گذشته بنا به دستور دولت این کشور تغییر یافته است.
در پی اجرای این دستورالعمل، تنها افرادی که به صورت مستقیم بر اثر نارسایی تنفسی در رابطه با کووید-۱۹ فوت کرده اند در آمار قربانیان این بیماری گنجانده می شوند و این بدان معنا است که تعداد زیادی از مرگ و میرهای دیگر ناشی از کووید در لیست قربانیان این بیماری ثبت نمی شوند.