وزیر بهداشت مطرح کرد موفقیت های ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی موفقیت های قابل ملاحظه ای داشته و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، اظهار داشت: علاقه مندیم توسعه صادرات این محصولات به افغانستان را تسهیل کنیم؛ چونکه دسترسی به دارو و تجهیزات باکیفیت پزشکی ایران، نسبت به نمونه های اروپایی برای افغانستان مطلوبیت اقتصادی بیشتری دارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار دکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان عنوان کرد: هدف عمده ما، وحدت همسایگان در زمینه تعالی نظام سلامت کشورهاست.
وی ضمن اشاره به نزدیکی ایران و افغانستان، از آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریهای حوزه سلامت با افغانستان اطلاع داد و اظهار داشت: لازم است کارگروه مشترکی بین دو کشور برای عملیاتی شدن برنامه های مشترک با زمان بندی مشخص تشکیل گردد.

وزیر بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت همجواری با افغانستان، می تواند به تقویت همکاریهای دو کشور کمک نماید. سالانه چندین هزار همایش سلامت در ایران برگزار می گردد که فرصت مناسبی برای مشارکت صاحب نظران سلامت دو کشور است.
عین اللهی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی موفقیت های قابل ملاحظه ای داشته و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و علاقه مندیم توسعه صادرات این محصولات به افغانستان را تسهیل کنیم؛ چونکه دسترسی به دارو و تجهیزات باکیفیت پزشکی ایران، نسبت به نمونه های اروپایی برای افغانستان مطلوبیت اقتصادی بیشتری دارد.
سرپرست وزارت بهداشت افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی کشورمان از اجلاس گروه۵، اظهار داشت: خوشحالیم که زمینه های تقویت ارتباطات کشورهای عضو این گروه در حوزه سلامت، فراهم است و ایران تلاشهای گسترده ای در این حوزه داشته است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، قلندر عباد ضمن اشاره به تقویت حوزه بهداشت، موفقیت افغانستان در مبارزه با برخی بیماری ها و تقویت واکسیناسیون در این کشور، اظهار داشت: ارتقای شاخص ها و تأمین سلامت، نیازمند مشارکت کشورها با همدیگر است و امیدواریم همکاریهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، تحقیقاتی و دارویی با ایران، گسترش یابد.

وزیر بهداشت کشورمان همینطور بر ضرورت تقویت همکاریهای مشترک در حوزه سلامت تاکید و تصریح کرد: خوشحالیم که برخی بیماری ها به تازگی در افغانستان کنترل شده و روند واکسیناسیون در این کشور افزایش پیدا کرده است و امیدواریم در افغانستان هم مانند ایران، شبکه بهداشت ایجاد شود.

منبع: