احتمال شیوع سرخک در ژاپن

طب اصیل: طب اصیل: مقامات بهداشتی ژاپن از احتمال شیوع سرخک در این کشور خبر دادند.
به گزارش طب اصیل به نقل از «ان اچ کی»، سرخک یک عفونت ویروسی مسری است که موجب بروز تب، سرفه و التهابات پوستی می شود. تقریباً تمامی مبتلایان به این بیماری که در مقابل آن ایمنی ندارند گرفتار این علایم خواهند شد. ویروس سرخک می تواند موجب بروز ذات الریه و یا آنسفالیت (التهاب مغز) شده و به بیماریهای جدی و یا حتی مرگ منجر شود.
بنابر اعلام موسسه ملی بیماریهای عفونی ژاپن، در سال میلادی جاری (۲۰۲۳) تا ۱۴ ماه مه در سراسر این کشور هفت مورد مبتلاشدن به این بیماری تایید شده است. سه مورد آن در توکیو بوده است و در هر یک از استانهای «ایباراکی»، «کاناگاوا»، «نیگاتا» و «اوزاکا» نیز یک مورد گزارش شده است. ژاپن در هر یک از سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی نیز شش مورد ابتلای سرخک را ثبت کرده بود.
این بیماری اکنون در آسیا و دیگر نقاط جهان درحال شیوع است. در ماه آوریل مردی که از هند وارد ژاپن شده بود، مبتلا به سرخک تشخیص داده شد. ابتلای دو نفر دیگر که در همان قطاری بودند که او سوار شده بود نیز تایید شد.
مقامات محلی در ژاپن با معرفی وسایل نقلیه ای که مورد استفاده افراد مبتلا بوده است از مردم می خواهند جوانب احتیاط را رعایت نمایند.