سفارش های مفید برای سلامت جسمی و روانی سالمندان

طب اصیل: طب اصیل: تغییراتی جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می آید، می تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش برانگیزتر کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از سایت تخصصی avivaseniorlife، سلامت روانی و جسمی تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد دارد. بدین سبب در ادامه به چند سفارش برای حفظ سلامت جسمی و روانی سالمندان خواهیم پرداخت.
* بطور منظم ورزش کنید
ورزش کردن منظم می تواند خطر مبتلاشدن به بیماریهای مزمن و مشکلات سلامتی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، بیماریهای قلبی و… را کم کند. ورزش کردن همین طور می تواند توان عمومی، تحرک، انعطاف پذیری، تعادل و استقامت سالمندان را به همراه خلق و خوی آنها بهبود بخشد.
* به یک رژیم غذایی متعادل و سالم پایبند باشید
رژیم غذایی شما نقش مهمی در سلامت روانی و جسمی تان دارد. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی سرشار از قند و غذاهای فرآوری شده می توانند تأثیرات نامطلوب قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشند.
رژیم غذایی بد با افزایش ریسک بیماریهای مزمن و مشکلات سلامتی نیز مرتبط می باشد.
* به اندازه کافی بخوابید
خواب یکی دیگر از ستون های کلیدی پشتیبانی از سلامت روانی و جسمی است. خواب کافی شبانه فواید زیادی مانند بهبود عملکرد شناختی، کاهش خطر مبتلاشدن به بیماریهای مزمن، کمک به حفظ وزن سالم و… دارد.
* روابط اجتماعی خودرا تقویت کنید
روابط سالم با دوستان و خانواده می تواند منجر به ایجاد حس تعلق و کاهش فشار در شما شود. تماسهای حضوری و تماس با اطرافیان بوسیله فضای مجازی می توانند دراین زمینه کمک کننده باشند.
* خودرا در خانه حبس نکنید
قرار گرفتن محدود در معرض نور خورشید، ویتامین D مورد نیاز را به شما می دهد که می تواند از سلامت استخوان ها، عملکرد عضلانی و شناختی و سیستم ایمنی حمایت کند. مطالعات نشان داده اند که بیرون رفتن می تواند به کاهش فشار و بهبود سلامت روانی و خلق و خوی کلی فرد کمک نماید.
* در کارهای مورد علاقه خود شرکت کنید
وقت گذاشتن برای چیزهایی که از آنها لذت می برید به شما کمک می نماید احساس غنی بودن کنید، سطح استرس خودرا کاهش دهید و خلق و خوی خودرا تقویت کنید.

منبع: