برخورد رعد و برق حس جدیدی را در این زن بیدار کرد!

به گزارش طب اصیل، قدرت و غیر قابل پیشبینی بودن صاعقه قرن ها انسان را مجذوب و ترسانده است. در موارد نادر، رعد و برق می تواند اثرات غیرمنتظره ای بر کسانی که از آن جان سالم به در می برند داشته باشد. این داستان قابل توجه کیمبرلی کونه است، زنی که بعد از برخورد صاعقه حس جدیدی به دست آورد. تجربه او محققان را مجذوب خود کرده است و نگاهی اجمالی به توانایی های خارق العاده بدن انسان عرضه می دهد.
به گزارش خبرگزاری طب اصیل، زندگی کیمبرلی کونه در یک روز سرنوشت ساز که مورد برخورد صاعقه قرار گرفت برای همیشه تغییر نمود. در حالیکه از پیاده روی در کوهستان لذت می برد، طوفانی ناگهانی ظاهر شد و رعد و برقی به بدن او برخورد کرد. موج قدرتمند برق از او عبور کرد و او را بیهوش کرد و گرفتار سوختگی شدید شد.

به صورت معجزه آسایی، کیمبرلی از این حادثه جان سالم به در برد، اما سفر او تازه شروع شده بود. همانطور که او از جراحات خود بهبود یافت، متوجه تغییر قابل توجهی در درون خود شد.
بیشتر بخوانید: تغییر فولکس قورباغه ای محبوب ایرانی ها برای ۲۰۲۳/ عکس مداد؛ سلاحی کشنده برای فضانوردان در فضا! به نظر می رسید که برخورد کیمبرلی با رعد و برق یک توانایی جدید را بیدار کرده است: ادراک الکترومغناطیسی. این حس خارق العاده به او این امکان را می دهد که میدان های الکترومغناطیسی را که معمولا برای انسان نامحسوس است، شناسایی و تفسیر کند. او تجربه یک احساس سوزن سوزن شدن و افزایش هوشیاری را در حضور وسایل برقی، خطوط برق و حتی در هنگام رعد و برق توصیف کرد.
دانشمندان اعتقاد دارند که تخلیه الکتریکی شدید حاصل از برخورد رعد و برق امکان دارد مسیرهای عصبی کیمبرلی را باردیگر سیم کشی کند و به مغز او اجازه دهد سیگنال های الکترومغناطیسی را به روش هایی پردازش کند که قبلاً برای او غیرقابل دسترس بود. این پدیده علاقه زیادی را در میان محققانی که سیستم حسی انسان را مطالعه می کنند، برانگیخته است.
جامعه علمی مجذوب داستان کیمبرلی و نتایج بالقوه حس جدید او شده است. محققان درحال بررسی مکانیسم های پشت درک الکترومغناطیسی هستند تا بفهمند چگونه مغز انسان می تواند چنین توانایی خارق العاده ای را تطبیق دهد و مهار کند.
مطالعات اولیه نشان داده است که افراد خاصی امکان دارد حساسیت بالایی به میدان های الکترومغناطیسی داشته باشند، حتی بدون این که برخورد صاعقه ای را تجربه کنند. این احتمال را زیاد می کند که امکان دارد تغییراتی در ادراک حسی انسان وجود داشته باشد که هنوز به صورت کامل کشف و درک نشده است.
علاوه بر این، کاربردهای عملی بالقوه ادراک الکترومغناطیسی جذاب هستند. این حس منحصر به فرد می تواند نتایج عملی در زمینه های مختلف داشته باشد، مانند کمک به تشخیص نقص های الکتریکی، عرضه هشدارهای اولیه برای بلایای طبیعی، یا حتی کمک به تشخیص پزشکی.
منبع: history of yesterday
۲۲۷۲۲۷