رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛ تحمیل هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی تروما به کشور

به گزارش طب اصیل، رییس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و هفت هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می شود.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، محمد رییس زاده قبل از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همایش اورژانس های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش های دانشکده داروسازی، اظهار داشت: اصطلاح تروما به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، لطمه و حادثه وارد شده بر بدن گفته می شود که از خارج به بدن وارد شده است و عامل درونی ندارد.
وی با اعلان اینکه سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای در کشور رخ می دهد، اضافه کرد: در حوادث جاده ای کشور ۱۳ هزار معلول و ۷ هزار میلیارد تومان هزینه ای است که تروما به کشور تحمیل می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی با اعلان اینکه کاهش تلفات ناشی از تروما از دستاوردهای دولت سیزدهم است، اظهار داشت: یکی از راه های کاهش لطمه و نتایج تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و بروزرسانی آنست.
رئیس زاده با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان در بخش های مختلف، بیان کرد: این استان نه فقط در گردشگری و موضوعات فرهنگی بلکه در علم پزشکی و سلامت نیز حرف برای گفتن دارد.
وی با تبریک روز عرفه و ارتباط دعای این روز با سلامت و موضوعات پزشکی اضافه کرد: امام حسین مقابل السلام در فرازهایی از دعای عرفه با معرفت و شناخت دقیق از بدن و جسم خود در رابطه با خدا می فرماید که با پرده های اطراف قلب و ریه خود وجود خدا را درک می کند.

منبع: