نجات جان مادر و نوزاد با کمک هوش مصنوعی

به گزارش طب اصیل، مهر نوشت: شرکت جنرال الکتریک تصمیم دارد یک فناوری تصویربرداری اولتراساوند با کمک هوش مصنوعی ایجاد نماید تا با مرگ و میر مادران و کودکان روبرو شود.
شرکت«جنرال الکتریک هلث» تصمیم دارد یک ابزار تصویربرداری اولتراساوند مجهز به هوش مصنوعی توسعه دهد که استفاده از آن ساده است و حتی تهیه کنندگان خدمات درمانی بدون آموزش می توانند آنرا به کار گیرند.
هزینه تحقیق و توسعه این دستگاه با بودجه ۳۳ میلیون دلار توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین می شود. به قول شرکت جنرال الکتریک فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی در کشورهایی با درآمد اندک و متوسط توزیع می شود که در آنجا تهیه کنندگان خدمات درمانی اندک هستند. ابزار اولتراساوند مذکور در خوانش دقیق از وضعیت ریه و اسکن های اولترا ساوند در سرتاسر مدت مراقبت های حاملگی و جنینی و همینطور سلامت ریه کودکان اهمیت دارد.
این حوزه های پزشکی به صورت خالص اهمیت دارند چونکه اگر علم بتواند زودهنگام نشانه های چالش در حاملگی را رصد کند، مرگ و میر و مادر و فرزند قابل جلوگیری خواهد بود.
تصویر برداری پزشکی مناسب کلیدی برای دستیابی به تشخیص بموقع و تصمیم گیری در رابطه با درمان بهتر است و در نهایت نتایج درمان را بهبود می بخشد.
کسب و کار ۳ میلیارد دلاری اولتراساوند جنرال الکتریک به تازگی با خرید شرکتهای بهداشتی مانند «کپشن هلث» روی توسعه نرم افزار هوش مصنوعی تمرکز کرده است. به نظر می آید این شرکت به استراتژی افزایش بودجه روی پروژه های در رابطه با هوش مصنوعی در زمان حاضر و آینده نزدیک متعهد است.
۵۸۵۸

منبع: