رابطه عجیب متهم ردیف اول کرونا با سرطان

طب اصیل: مقاله جدیدی در مورد تکامل سریع ایمنی و ژن های در رابطه با سرطان در خفاش ها، در ژنوم زیست شناسی و تکامل نشان میدهد که تکامل سریع در خفاش ها ممکنست به سبب توانایی فوق العاده حیوانات برای میزبانی و در امان ماندن از عفونت ها و همین طور زنده ماندن و جلوگیری از سرطان باشد.
به گزارش خبرگزاری طب اصیل، خفاش ها نه فقط به سبب توانایی پرواز، بلکه به سبب عمر طولانی، نرخ پایین سرطان و سیستم ایمنی قوی، در میان پستانداران استثنایی هستند. همین طور تصور می شود که خفاش ها در پیدایش SARS-CoV-2 «کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲» نقش داشته اند. توانایی خفاش ها برای تحمل عفونت های ویروسی ممکنست از خاصیت های غیرمعمول آنها در مقابل پاسخ ایمنی ذاتی ناشی شود.

این خاصیت ها خفاش ها را به حیوانی جالب جهت بررسی تبدیل می کند، برای اینکه ممکنست پیامدهایی برای سلامت انسان داشته باشد. برای مثال، با درک بهتر مکانیسم های سیستم ایمنی خفاش ها که به خفاش ها اجازه می دهد تا عفونت های ویروسی را تحمل کنند، ممکنست پژوهشگران بهتر بتوانند از شیوع بیماری از حیوانات به انسان جلوگیری نمایند.
تجزیه و تحلیل های ژنومی مقایسه ای خفاش ها و پستانداران حساس به سرطان ممکنست در نهایت اطلاعات جدیدی در مورد علل سرطان و ارتباط بین سرطان و ایمنی عرضه نماید. مطالعات خفاش ها و سایر موجودات، مکمل مطالعاتی است که روی موش ها به انجام می رسد. موش ها نسبت به خفاش ها بیشتر مستعد دستکاری های ژنتیکی هستند با اینحال خاصیت های کمتری را با پیامدهایی برای بیماریهای انسانی نشان می دهند.

پژوهشگران با بهره گیری از پلتفرم طولانی مدت فناوری های نانوپور آکسفورد و نمونه های خفاش جمع آوری شده از موزه تاریخ طبیعی آمریکا در بلیز، ژنوم دو گونه خفاش، خفاش میوه جامائیکا و خفاش سبیل دار را توالی سنجی کردند. تحلیل و بررسی ژنومی جامعی با مجموعه متنوعی از خفاش ها و سایر پستانداران، انجام دادند.
پژوهشگران سازگاری های ژنتیکی را در شش پروتئین در رابطه با ترمیم DNA و ۴۶ پروتئین در رابطه با سرطان، در خفاش ها پیدا کردند، به این معنا که پژوهشگران قبلاً دریافته بودند که چنین پروتئین هایی سرطان را سرکوب می کنند. این مطالعه نشان داد که این ژن های در رابطه با سرطان تغییر یافته در گروه خفاش ها در مقایسه با سایر پستانداران بیش از دو برابر غنی شده اند.
بیشتر بخوانید: نشانگر بمب اتم در بدن انسان چیست؟ این جنین حاصل پیوند انسان و موش است! آرمین شیبن، نویسنده اصلی این مقاله اظهار داشت: «با تولید ژنوم های جدید این خفاش ها و مقایسه آنها با پستانداران دیگر، ما به یافتن سازگاری های جدید خارق العاده در ژن های ضد ویروسی و ضد سرطانی ادامه می دهیم.» این تحقیقات نخستین گام برای تبدیل تحقیقات در مورد بیولوژی منحصر به فرد خفاش ها به بینش های در رابطه با درک و درمان پیری و بیماری هایی مانند سرطان در انسان است.
منبع: phys.org
۲۲۷۳۲۳

منبع: