چکاپ بدن در خانه در کمتر از یک دقیقه!

به گزارش طب اصیل، دیجیاتو نوشت: دستگاه جدید شرکت Withings می تواند دما، میزان اکسیژن خون و وضعیت سلامت قلب و ریه های شما را اندازه گیری و بررسی کند.
شرکت فرانسوی Withings به ساخت دستگاه های هوشمند در عرصه سلامت شهرت دارد. حالا این شرکت در آستانه نمایشگاه CES یک دستگاه چکاپ سلامتی چندمنظوره به نام BeamO را معرفی کرده است که می تواند وضعیت سلامتی شما را تنها در یک دقیقه بررسی کند. با این دستگاه علاوه بر اندازه گیری دمای بدن و اکسیژن خون می توانید نوار قلب نیز بگیرید.
بیشتر بخوانید: قدرت ماورائی کوسه ها/ شکارچیان دریا نامیرا هستند؟/ عکس بر طبق گزارشی تازه، دستگاه جدید BeamO اندازه کوچکی دارد و الکتروکاردیوگرام (ECG)، اکسیمتر، گوشی پزشکی و دماسنج را در خود ادغام کرده است؛ با این چهار قابلیت می توانید علاوه بر دمای بدن، سلامت قلب و ریه های خودرا نیز ارزیابی کنید.

ویژگی ها، قیمت و تاریخ عرضه دستگاه BeamO «اریک کاریل»، رییس و بنیانگذار Withings، در اطلاعیه ای مطبوعاتی اظهار داشت که این دستگاه داده های حیاتی بدن و علایم خطرناک را به شما ارائه می دهد. هدف Withings در ساخت BeamO این است که به کاربران امکان دهد پارامترهای کلیدی سلامت خودرا بطور منظم تر در خانه اندازه گیری کنند و هربار نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشند.
BeamO از سنسورهای موج نور و اطلاعات صوتی استفاده می نماید تا با بررسی الگوهای جریان خون و دما سطوح اشباع اکسیژن خون (SpO۲) را تعیین کند؛ همین طور این دستگاه بوسیله یک ECG (مشابه آن چه در اپل واچ ها به کار رفته) اختلال های قلب را تشخیص می دهد.
BeamO همین طور به فناوری سنسور Thermo Withings مجهز است تا دمای بدن را با بهره گیری از اسکن مادون قرمز اندازه گیری نماید. این سنسور می تواند بدون تماس با بدن، میزان دما را نشان دهد. این دستگاه همین طور دارای یک گوشی پزشکی دیجیتال است که برای ضبط صداهای صوتی قفسه سینه و قلب استفاده می شود. این دستگاه با یک درگاه USB-C به کاربر امکان می دهد تا تاریخچه اطلاعات سلامتی خودرا استخراج کند یا آنها را برای یک متخصص بفرستد.
Withings وعده می دهد که BeamO می تواند تمام این بررسی ها را در کمتر از یک دقیقه انجام دهد؛ همین طور این دستگاه به شما درمورد مسائلی مانند تب، عفونت، فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان نامنظم قلب) و موارد دیگر هشدار می دهد.
دستگاه BeamO با قیمت ۲۴۹.۹۵ دلار در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۳) بعد از تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت.
بیشتر بخوانید: راز پنهان پشت شکاف های مرموز «دیوار بزرگ چین» بزرگترین خودروساز جهان در راه ایران/عکس خودرویی که با قیمت ۵۲۰ میلیونی خود می توانست جایگزین ۲۰۷ ایران خودرو شود! /عکس ۲۲۷۲۲۷