مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان اجرا می شود

به گزارش طب اصیل مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح به دستور وزیر بهداشت با هدف توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه انجام می شود.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، محمد آسایی شامگاه شنبه در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشستی در سالن اجتماعات این دانشگاه، ضمن بیان اینکه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به مثابه یکی از اولویت های وزارت بهداشت در دستور کار است، بیان کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به دستور وزیر بهداشت با هدف توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه صورت می گیرد.
وی از اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی سمنان آگاهی داد و اضافه کرد: هدف این طرح تامین، حفظ و ارتقا سلامت با خود مراقبتی و همیاری و مشارکت جمعی در زمینه سلامت است.
ضرورت ترویج مشارکت های مردمی
معاون وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه زیرساخت های اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سمنان وجود دارد، اظهار داشت: در این طرح هر خانوار یک فرد را بعنوان نماینده بخش سلامت خود معرفی می کند که این فرد مسائل درمانی و بهداشتی خانوده را در سه زمینه پیشگیری، درمان و کمک های اولیه و بازتوانی به وسیله آموزش دنبال می کند.
آسایی مشارکت مردم در ارتقاء سلامت جامعه و به خصوص اجرای طرح مذکور را حیاتی دانست و اشاره کرد: باید درباره این طرح به مردم اطلاع رسانی کرد.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح در کشور با استفاده از تجربه های مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان بسیار قابل تاکید و شایان تقدیر است.

منبع: