سازمان جهانی بهداشت: کرونا هر ۱۷ ثانیه جان یک نفر را در اروپا می گیرد

به گزارش طب اصیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در اروپا اخطار داده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مدیر منطقه ای این سازمان می گوید: در دو هفته گذشته شمار قربانیان این بیماری در اروپا ۱۸ درصد افزایش داشته و هر ۱۷ ثانیه یک نفر جان خویش را از دست می دهد.
هانس کلوگه، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (پنج شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در کپنهاگ خبر از افزایش ۱۸ درصدی تلفات کووید ۱۹ ظرف دو هفته در حوزه اروپا داد. به قول او ۲۹ هزار نفر در هفته گذشته در اروپا جان باخته اند که معنایش مرگ یک نفر در هر ۱۷ ثانیه بر اثر مبتلا شدن به این بیماری است.
فرانسه قبل از سایر کشورها از مرز دو میلیون آمار مبتلا شدن به کرونا گذشته و از هنگام انتشار کرونا بیشتر از ۴۷ هزار نفر در این کشور بر اثر آن جان خویش را از دست داده اند.
وزارت بهداشت و درمان ایتالیا هم روز چهارشنبه ۲۸ آبان از ۳۴ هزار و ۲۸۳ مورد جدید مبتلا شدن به کرونا ظرف یک روز اطلاع داد و همینطور ۷۵۳ نفر در یک روز اخیر در ایتالیا جان باخته اند.
بناب گزارش دویچه وله، همینطور لوتار ویلر، رئیس مؤسسه پژوهشی روبرت کخ در آلمان باردیگر مردم را به رعایت مقررات کرونا فراخواند.
او اظهار داشت: هنوز اوج این بیماری را پشت سر نگذاشته ایم و با افزایش عده بیماران امکان دارد ظرفیت بیمارستان ها پر شود. بنابراین هم باید از ابتلای بیشتر شهروندان به کرونا جلوگیری شود.

اروپا ۶ ماه دشوار پیش رو دارد
سازمان جهانی بهداشت همینطور اخطار داده است اروپا که یک مرتبه دیگر در مرکز بحران همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را در پیش رو دارد.
هانس کلوگه تاکید کرده که با برقراری باردیگر مقررات قرنطینه آمار مبتلا شدن رو به کاهش است.
با سرعت گرفتن موج دوم همه گیری در ماه اکتبر، اغلب کشورهای اروپایی تدابیر سختگیرانه ای را برای مقابله با گسترش ویروس از سرگرفته اند.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون ۱۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیشتر از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده اند.
بخش عمده ای از این مبتلایان در کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا، بریتانیا با بیشتر از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد.
به گزارش بی بی سی، فرانسه در دومین دور قرنطینه کرونایی قرار دارد و وزیر بهداشت این کشور می گوید متوجه است که در آستانه کریسمس این همه گیری، سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.
در ایتالیا آمار مرگ و میر نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است و ژوزپه کنته، نخست وزیر کشور اخطار داده که کریسمس سال جاری با همیشه متفاوت خواهد بود.
همچنین دانشمندانی که به دولت انگلیس مشاوره می دهند نگرانی مشابهی را مطرح کرده و گفته اند که رفت و آمد خانواده ها بخصوص برای افراد سالمند، خطر بالقوه زیادی دارد.