یافته جدید تحقیقاتی؛ داروی خوراکی مولنوپیراویر روند انتقال کروناویروس را متوقف می کند

طب اصیل: پژوهشگران دریافتند درمان کروناویروس با داروی ضدویروسی جدید موسوم به مولنوپیراویر به طورکامل سبب توقف انتقال ویروس در مدت ۲۴ ساعت می شود.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه ایالتی جورجیا در ابتدا پی بردند که این دارو در مقابله با ویروس آنفلوانزا قوی است.
دکتر «ریچارد پلمپر»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «این نخستین تأیید داروی خوراکی قابل دسترس است که به سرعت سبب توقف انتقال کروناویروس می شود.»
از آنجا که این دارو را می توان بوسیله دهان مصرف کرد، روند درمان می تواند زودهنگام و با فایده سه برابری آغاز شود: جلوگیری از پیشرفت بیماری به نوع حاد و شدید آن، کوتاه کردن مرحله عفونی در جهت کاهش عوارض اقتصادی و اجتماعی از انزوای طولانی مدت بیمار و توقف سریع شیوع محلی.
به گفته پلمپر، «ما اوایل اذعان کرده بودیم که مولنوپیراویر دارای فعالیت گسترده ای مقابل ویروس های RNA تنفسی است و درمان حیوانات آلوده به عفونت ریه با این دارو میزان ذرات ویروسی را تا چندین مرتبه کاهش داده و انتقال را بطور شایان توجهی می کاهد.»
وی در ادامه می افزاید: «از اینرو این خواص سبب می شود داروی مولنوپیراویر گزینه بسیار عالی و قدرتمندی برای کنترل کووید ۱۹ باشد.»
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع: