سخنگوی وزارت بهداشت: شناسایی سریع بیماران از اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است

به گزارش طب اصیل سخنگوی وزارت بهداشت در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، شناسایی سریع بیماران را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، سیما لاری بامداد دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اعلان اینکه شناسایی و ایزوله سریع بیماران هدف اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی است، گفت: اجرای دقیق ایزوله و قرنطینه بیماران از اهداف دیگر این طرح محسوب می شود.
وی با اظهار اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی سبب حفظ جان مبتلایان و کاهش محدودیت ها در جامعه می شود، به سه برابر شدن ظرفیت انسانی اجرای طرح آگاهی داد و اظهار داشت: در استان مازندران به سبب آنکه طرح پزشک خانواده اجرا شد، این طرح با همکاری بسیج و سپاه در دست اجرا است.
وی با عنوان اینکه باید تست های پی سی آر و تست های سریع کرونائی سرعت بخشی شود، گفت: هر استان باید طبق وضعیت و موقعیت طرح شهید سلیمانی را تعریف و اجرا نماید.
لاری باورهای نادرست اجتماعی از کرونائی بودن را همچون دغدغه ها بیان کرد و اظهار داشت: باید در امتداد اجرای این طرح استفاده از نقاهتگاه های عمومی مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره تقسیم بندی رنگی شهرهای کرونائی نیز اظهار داشت: فاصله بین شهری، تراکم جمعیت و مساحت شهری دراین زمینه مدنظر قرار می گیرد.