احتمال تایید واکسن کرونا قبل از شروع سال نو میلادی در اروپا

اروپا مقرر است واکسن کووید-۱۹ را قبل از شروع سال نو میلادی تایید کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، اروپایی ها مقرر است تزریق واکسن کروناویروس را قبل از شروع سال نو میلادی و بعد از آنکه ناظران دارویی منطقه ای، روند تایید دارو را با عنایت به شروع واکسیناسیون در ایالات متحده و انگلیس تسریع کردند، دریافت نمایند.
آژانس دارویی اروپا اعلام نمود: یک تیم کارشناسی روز دوشنبه ۲۱ دسامبر تشکیل خواهد شد تا واکسن ساخته شده توسط دو شرکت فایزر و بیو ان تک را ارزیابی کند. پیش از این تاریخ برگزاری این نشست ۲۹ دسامبر اعلام شده بود.
آژانس دارویی اروپا اعلام نمود زمان برگزاری جلسه کارشناسی بعد از عرضه اطلاعات بیشتر توسط شرکتهای داروسازی و طبق درخواست عرضه شده، تغییر نمود و کمیسیون اتحادیه اروپا مراحل لازم برای سپری شدن این روند ظرف چند روز را به سرعت دنبال خواهد نمود.
وزیر بهداشت آلمان گفته است که مردم این کشور ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از تایید واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک در مقابل بیماری واکسینه می شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیران بهداشت کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و پنج کشور دیگر اروپایی روز سه شنبه در بیانیه مشترکی اعلام نمودند که شروع اقدامات در ارتباط با واکسیناسیون را هماهنگ می کنند.

منبع: