معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛ کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است

به گزارش طب اصیل معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت دقیق بر نحوه مصرف دارو و پیشگیری از اشتباهات را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، علیرضا رئیسی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از سامانه برخط نسخه الکترونیک در مازندران ضمن اشاره به نسخه نویسی الکترونیک جزو برنامه های اصلی وزارت بهداشت بوده است، اضافه کرد: همینطور طبق برنامه های توسعه، باید پرونده الکترونیک برای تمامی خانوارها تشکیل گردد.
وی اضافه کرد: نسخه نویسی الکترونیک از ارکان مهم پرونده الکترونیک به حساب می آید که دارایی مزایایی همچون صرفه جویی در کاغذ و کاهش اشتباهات نسخه نویسی، نظارت دقیق بر نحوه ارزیابی مصرف و تداخل داروها است.
وی افزود: این طرح برای بیمه ها هم دارای مزایایی است چونکه سالانه تعداد زیادی نسخه های اشتباه نوشته و خوانده می شود و نسخه نویسی الکترونیک می تواند این اشتباهات را جلوگیری کند.
رئیسی نظارت بر مصرف دارو را از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد و اظهار داشت: نسخه الکترونیک می تواند نظارت دقیق توسط پزشک تجویزکننده دارو و ناظران بر داروخانه ها اعمال شود.
وی با عنوان اینکه در نظام سلامت از نظام های پیشرو در الکترونیک سازی است، اظهار داشت: در مازندران به علت اجرای نظام پزشک خانواده، پزشکان با اجرای طرح نسخه الکترونیک آشنایی کامل دارند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت همینطور تقویت زیرساخت ها برای اجرای مطلوب طرح نسخه نویسی الکترونیک شد.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، در این نشست سندهای اجرایی بهره برداری از برنامه نسخه نویسی الکترونیک سلامت و ارجاع در مازندران رونمایی گردید.