ارتباط اختلالات بینایی با افزایش ریسک مرگ و میر

نتایج یک بررسی نشان میدهد که نارسایی بینایی با خطر مرگ و میر هم راه است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، جمعیت جهان رو به پیری است و سلامت چشم ها نیز تحت تاثیر این مساله قرار دارد. در حقیقت پیش بینی می شود طی ۳۰ سال آینده تعداد افراد مبتلا به نارسایی بینایی و نابینایی بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.
در این بررسی که شامل ۴۸ هزار شرکت کننده در ۱۷ مطالعه بود، مشخص شد: افرادی با شدیدترین نارسایی های بینایی در مقایسه با افرادی که از قدرت بینایی طبیعی یا متوسطی برخوردار می باشند، بیشتر در معرض عوامل مختلف مرگ و میر هستند.
بررسی های موجود حاکی از آنست که خطر مرگ و میر در افرادی با نارسایی بیناییِ خفیف در مقایسه با افرادی با دید طبیعی ۲۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند. این خطر در افرادی با نارسایی شدید بینایی، ۸۹ درصد است.
همین طور در این بررسی تاکید گردیده است که چهار مورد از پنج مورد نارسایی بینایی قابل پیشگیری یا اصلاح است.
در سطح جهان عوامل اصلی از دست دادن قدرت بینایی و نابینایی هر دو قابل پیشگیری هستند: آب مروارید و نیاز برآورده نشده به عینک.
در این بررسی تاثیر نارسایی بینایی در سنین بالا بر سلامت همچون تاثیر آن بر زوال عقل، افسردگی و از دست دادن استقلال مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش طب اصیل به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران تاکید دارند: مهم این است که این مسائل بموقع رسیدگی شوند برای اینکه از دست دادن بینایی بیش از چگونگی مشاهده جهان موثر است. این عارضه بر تجربه فرد از جهان و زندگی تاثیر می گذارد.