ثبت تست کرونای یک دریافت کننده دوز کامل واکسن در هند م

به گزارش طب اصیل رسانه های محلی در هند اعلام کردند: از یکی از دریافت کنندگان واکسن کروناویروس چند روز بعد از واکسیناسیون، تست کرونا گرفته شد که نتیجه آزمایش او مثبت بوده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، این مرد که ساکن ایالت گجرات است چند روز بعد از آنکه دومین دوز از واکسن کروناویروس را دریافت کرد مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه تست او مثبت بوده است.
بنابراعلام مقامات محلی این مرد نخستین دوز واکسن را ۱۶ ژانویه و دوز دوم را ۱۵ فوریه دریافت کرده است.
در هند برنامه تزریق دومین دوز از واکسن کروناویروس شروع شده و شهروندان بالای ۶۰ و بالای ۴۵ سال مبتلا به چند بیماری زمینه ای می توانند واکسن دریافت نمایند. تا حالا به حدود ۲۰ میلیون نفر واکسن تزریق شده است.
گفته شده چند روز بعد از آنکه این مرد دومین دوز از واکسن کروناویروس را دریافت می کند گرفتار علامت تب می شود که با انجام آزمایش مشخص می شود نتیجه تست او مثبت است.
به گزارش طب اصیل به نقل از اسپوتنیک نیوز، کارشناسان هندی اظهار داشتند: بطور کلی حدود ۴۵ روز زمان نیاز است تا آنتی بادی برای مقابله با عفونت و بعد از تزریق هر دو دوز واکسن ایجاد شود. بنا بر این به تمامی افراد سفارش می شود تمامی محدودیت ها و دستورالعمل های کرونائی همچون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را حتی بعد از تزریق واکسن رعایت نمایند.

منبع: