تشدید بحران کرونا در هند و لزوم ارسال کمک های جهانی

موارد جدید مبتلا شدن به کروناویروس در هند در حالی برای پنجمین روز متوالی رکوردشکنی کرده که برخی کشورها از اقداماتی برای ارسال تجهیزات به این کشور اطلاع داده اند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات هند، امروز (دوشنبه) ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد جدید مبتلا شدن به کووید-۱۹ شناسایی شده که برای پنجمین روز متوالی بیشترین آمار طی ۲۴ ساعت بوده است.
بحران شیوع کروناویروس در هند درحالی تشدید شده که برخی کشورها همچون انگلیس و آلمان از ارسال تجهیزات پزشکی برای کمک به بیمارستان های بحران زده این کشور اطلاع داده اند.
مراجعه بیماران به بیمارستان های دهلی نو و دیگر شهرهای هند روند افزایشی دارد و با به انتها رسیدن ذخایر اکسیژن و تخت های بیمارستانی، بیماران روانه خانه می شوند.
روز گذشته نخست وزیر هند از تمامی شهروندان درخواست نمود تا برای تزریق واکسن اقدام نمایند و هوشیار باشند، همینطور بیمارستان ها و پزشکان اخطار داده اند که آنان قادر به پاسخگویی به بیماران نیستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری رویترز، هند با جمعیتی حدود ۱.۳ میلیارد نفر حدود ۱۷.۳۱ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده که ۱۹۵ هزار و ۱۲۳ نفر از این بیماران جان خویش را از دست داده اند. هرچند به قول کارشناسان سلامت، شمار دقیق فوتی های کرونا در این کشور رقمی بالاتر است.

منبع: