چگونه در جریان نوبت واکسیناسیون مان مقابل کرونا قرار می گیریم؟

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه اطلاع رسانی زمان واکسیناسیون گروه های در اولویت تزریق واکسن کرونا توضیح داد.

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت داشتن پرونده الکترونیک سلامت افراد، اظهار داشت: اگر افراد قبلا به پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت مراجعه نموده باشند، پرونده الکترونیک سلامت دارند و کد ملی و نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه آنها در سامانه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: پس از راه اندازی سامانه مربوط به واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir نیز یک پیامک برای افرادی که پرونده دارند ارسال می شود. همین طور به افرادی که برای آنها پیامک ارسال نشده، بوسیله رسانه ها اعلام خواهد شد که به سامانه و سایت اینترنتی فوق مراجعه نموده و اطلاعات خود شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه را وارد کنند.

لاری با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری به پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت جهت ثبت نام واکسیناسیون کووید ۱۹ وجود ندارد و همه این پروسه بوسیله سایت صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: باید توجه کرد که اولویت واکسیناسیون برمبنای سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور انجام می شود. بر این اساس هم از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در کشور شروع شده و بصورت مرحله ای به تدریج واکسیناسیون سنین پایین تر و بیماران مبتلا به بیماریهای خاص صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: پس از راه اندازی سایت مربوط به ثبت نام واکسیناسیون کرونا بوسیله رسانه ها اطلاع رسانی لازم جهت ثبت نام انجام و پیامک های مربوطه به تلفن همراهی که در سامانه ثبت شده باشد، ارسال شده و افراد در جریان نوبت و زمان واکسیناسیون خود قرار می گیرند.