وزیر بهداشت: تزریق واکسن ایرانی کرونا در خردادماه سال جاری شروع می شود

به گزارش طب اصیل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نخستین تزریق واکسن ایرانی کرونا در ماه جاری و واکسیناسیون عمومی کرونا در تابستان آغاز خواهد شد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، سعید نمکی عصر امروز دوشنبه در آئین بهره برداری از چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول و دو پروژه در اهواز و الوار گرمسیری که در جهت بیست و هفتمین آئین پویش «ره سلامت» به صورت ویدئوکنفرانس که در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار نمود: در ماه جاری نخستین تزریق واکسن ایرانی کرونا در کنار سایر واکسن های وارداتی آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: برنامه ما این است که تا آخر خردادماه سال جاری واکسیناسیون گروه های صدمه پذیر شامل افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج صورت گیرد و در تابستان واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی آغاز شود.
وزیر بهداشت اظهار داشت: برآورد ما این است که زودتر از آنچه در سند ملی اشاره شده است بتوانیم واکسیناسیون را به اتمام برسانیم تا این فشارهای بی رویه ای را که به رغم تلاشهای همه جانبه بر دوش ما است پشت سر بگذاریم تا رو سفیدی برای ملت ایران و روسیاهی برای آنانی بماند که همواره بر این ملت تاخته اند.
نمکی خاطرنشان کرد: ملت ایران تجربیات بسیار خوبی را در زمینه مدیریت بیماری کرونا به دست آورده است بگونه ای که خیلی از کشورها خواهان استفاده از تجربیات ما هستند.
وی با اشاره به اینکه ما در اوج فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه مبارزه کردیم و به توسعه ادامه دادیم، اضافه کرد: سال جاری و سال قبل پربارترین دوران ساخت وساز در حوزه زیرساخت های نظام سلامت در ایران بود.
نمکی از اضافه شدن سه هزار تخت آی. سی. یو به ظرفیت تخت های آی. سی. یو کشور در روزهای کرونا اطلاع داد و بیان نمود: این در شرایطی است که تا پیش از این فقط هفت هزار و ۵۰۰ تخت آی. سی. یو در کشور وجود داشت؛ ضمن این که به لطف خداوند و با همت همگانی هیچ بیمار غیر کرونایی در ایران بدون تخت آی. سی. یو نماند.
۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه شد
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در روزهای کرونا ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت بیمارستان های کشور افزوده شد، اضافه کرد: پارسال و سال جاری در هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در یک سال ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور افزوده شد.
نمکی ضمن اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یک سال در کشور، خاطرنشان کرد: این امر در تاریخ مملکت بی نظیر است و ناشی از لطف پروردگار و مقاومت ملت ایران است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، اظهار داشت: دزفول پایتخت ایستادگی و مقاومت است و مردم این شهرستان همچون کوه در مقابل دشمن ایستادند و آنها را عصبانی و ناامید کردند که این بزرگ ترین حقارت برای دشمن بود.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دشمن حقیرتر از آن است که بخواهد این ملت را به حقارت بکشد، اظهار داشت: ملت ایران با الگوی مقاومت دزفول همچنان در مقابل سختی ها و دشمنی ها مقاومت می کند و امروزه مقاومت مردم خوزستان برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل گشته است که این فرهنگ چاشنی توفیق ما در مبارزه با کرونا شده است.
نمکی افزود: امروزه برادران نظامی، بسیجیان، روحانیت، هلال احمر و تمام ارگان ها در کنار مجموعه بهداشت و درمان به میدان مبارزه با کرونا آمده اند و اساسا با استفاده از آموزه های دفاع مقدس و با همدلی و وفاق بر کرونا فائق خواهیم آمد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت، اضافه کرد: در روزهای کرونا سردارانی را در نظام سلامت از دست دادیم که هیچگاه جای آنان پر نخواهد شد و کارخانه تولید انبوه آنان را نمی توانیم راه اندازی نماییم.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، ظهر امروز سعید نمکی از راه فرودگاه دزفول وارد این شهرستان شد.
چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول، یک بیمارستان در الوار گرمسیری و یک مرکز مهارت بالینی در اهواز توسط وزیر بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس بهره برداری شدند.

منبع: