هشدار سازمان جهانی بهداشت به گسترش کرونای دلتا در تمامی کشورها

طب اصیل: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اعلان اینکه سویه دلتای کرونا در ۹۸ کشور شناسایی شده است، هشدار داد: این سویه به سرعت درحال تبدیل شدن به گونه غالب در خیلی از کشورهاست.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، “تدروس آدهانوم” – دبیر کل سازمان جهانی بهداشت – در یک کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد: سویه دلتای کروناویروس که دست کم در ۹۸ کشورجهان گسترش پیدا کرده، به سرعت درحال تبدیل شدن به گونه غالب در خیلی از کشورهاست.

به گفته دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، جهان در دوره خطرناکی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد که با سویه های مسری تر کروناویروس همچون دلتا مواجه می باشد. این سویه به سرعت درحال تبدیل شدن به گونه غالب در خیلی از کشورهاست.

آدهانوم اضافه کرد: سویه دلتا خطرناکست و روند تکامل و جهش یافتن آن ادامه دارد، بنا بر این ضرورت دارد تا پیوسته مورد ارزیابی قرار بگیرد و با واکنش های بموقع مواجه شود. هم اکنون این سویه از ویروس در دست کم ۹۸ کشور شناسایی شده و به سرعت در کشورهایی با میزان واکسیناسیون گسترده و محدود گسترش پیدا کرده است.

وی بر برابری توزیع واکسن، تجهیزات حفاظتی و دیگر اقدامات پیشگیری کننده همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی برای مهار همه گیری اصرار کرد.

به گزارش طب اصیل به نقل از هندو بیزینس لاین، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران کشورهای جهان درخواست کرده است که تا اختتام ماه سپتامبر سال جاری ۱۰ درصد جمعیت خود و تا سال آینده، ۷۰ درصد جمعیت خودرا در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند. واکسیناسیون بهترین راه برای کند ساختن روند پیشرفت بیماری، نجات جان انسان ها، بهبود اقتصاد جهانی و جلوگیری از ظهور سایر انواع خطرناک ویروس می باشد.

منبع: