عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: پرهیز از مصرف دارو به منظور جلوگیری از عوارض واکسن کرونا

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از مصرف هرگونه دارو با هدف جلوگیری از عوارض واکسن کرونا همچون تب و لرز و سردرد (قبل از تزریق) پرهیز شود.
مسعود مردانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مورد ملاحظات دارویی واکسن کرونا اظهار داشت: برخی افراد پیش از تزریق واکسن کرونا به منظور جلوگیری از عارضه های این واکسن دارو مصرف می کنند، بعنوان مثال، برای جلوگیری از تب، استامینوفن مصرف می کنند، این اقدام از سوی جامعه پزشکی سفارش نمی گردد و برای جلوگیری از عوارض هم اثرگذار نخواهد بود.
مردانی خاطرنشان کرد: بعد از تزریق واکسن کرونا در صورت بروز برخی علایم همچون بدن درد، تب و لرز و… میتوان بدون ترس از ایجاد عارضه از استامینوفن و مسکن (ایبوبروفن) استفاده کرد، اما پیش از تزریق نباید دارو مصرف شود.
بهبودیافتگان کرونا ۶ هفته بعد از بهبود بیماری واکسن کرونا را تزریق کنند
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همینطور در مورد بهبودیافتگان کرونا تصریح کرد: بهبودیافتگان کووید۱۹، ۶ هفته بعد از بهبود بیماری، واکسن کرونا را تزریق کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا، تابحال در کشور ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر هم دُز دوم را تزریق کرده اند. بر این اساس، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دوز رسید.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به صورتی که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بر اساس آمار رسمی کشورها، تابحال حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به صورت قطعی به این ویروس مبتلا شده و بیشتر از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر هم بر اثر این بیماری جان خویش را از دست داده اند.
از ابتدای انتشار کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر از هموطنان جان خویش را از دست داده اند.