واکسیناسیون۶ هزارو ۵۶۳ نفر توسط اورژانس اهواز

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: از شروع شروع طرح واکسیناسیون کرونا تا حالا ۶ هزار و ۵۶۳ نفر توسط اورژانس اهواز واکسینه شدند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز با اعلان اینکه یکی از پایه های کمک به بیماران کرونائی اورژانس است گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا حالا ۱۳ هزار و ۸۰۴ بیمار کرونائی توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز جابجا شدند بعنوان مثال در شبانه روز گذشته ۵۴ مورد معادل یک سوم اعزام های ما بیماران کرونائی بودند.
وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ۵۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته توسط این اورژانس اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با دایر کردن یک پایگاه تزریق واکسن در حوزه واکسیناسیون به کمک بهداشت آمده است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اعزام های بین بیمارستانی توسط اتوبوس آمبولانس نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در سال قبل یک هزار و ۹۹۰ ماموریت بوسیله اتوبوس آمبولانس توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد.
وی افزود: در سال قبل ۹۳ هزار و ۱۵۴ مورد ماموریت اورژانس توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۱۷۷ ماموریت کرونائی بود که نشان دهنده فعالیت گسترده پرسنل این اورژانس است.
کره بندی با اشاره به کمبود شدید نیرو تعداد نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را ۸۴۲ نفر عنوان نمود و اظهار داشت: تمام پرسنل اورژانس اهواز و شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه شده اند اما ۹ نفر از پرسنل اورژانس باردیگر کرونا گرفتند ضمن این که از شروع شیوع ویروس کرونا تا حالا ۲۹۳ نفر از پرسنل این اورژانس به کرونا مبتلا شدند.
وی اضافه کرد: در ناوگان خودرویی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد ۲۱۶ دستگاه خودرو موجود است که از این تعداد ۸۰ خودرو نیاز به بازسازی اساسی داشته و الان در دست تعمیر هستند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تشریح فعالیت سه فروند بالگرد هوایی در استان خوزستان پرداخت و اظهار داشت: این سه فروند بالگرد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دزفول و دانشکده علوم پزشکی بهبهان است که درحال خدمات دهی هستند.
وی افزود: باتوجه به وجود سه بالگرد، مشکلی در حوزه پوشش دهی هوایی نداریم بااینکه در مناطق صعب العبور شمال شرق استان از ظرفیت اورژانس هوایی استانهای دیگر نیز استفاده می نماییم. تلاش می شود در آینده نزدیک یک فروند بالگرد در شهرستان ایذه یا مسجدسلیمان مستقر شود.
کره بندی به وجود ۱۱۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در اهواز اشاره نمود و اظهار داشت: از این تعداد ۴۵ پایگاه شهری و ۶۷ پایگاه جاده ای هستند اما همچنان ۷۱ پایگاه کمبود داریم.
وی اضافه کرد: در چهار ماهه ابتدای سال جاری میانگین رسیدن خودروی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به محل حادثه در ماموریت های شهری بین ۱۱ تا ۱۲ دقیقه بود که استاندارد آن ۹ دقیقه است همین طور میانگین رسیدن به محل حادثه در ماموریت های جاده ای ۱۶ تا ۱۷ دقیقه بوده است در صورتیکه استاندارد آن بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه می باشد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلان اینکه ۹ پایگاه اورژانس درحال ساخت داریم که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اظهار داشت: در صورتیکه شرکت های آمبولانس خصوصی استان ظرفیت لازم برای پوشش دهی پایگاه اورژانس را دارند، می توانیم پایگاه در اختیار آنها قرار دهیم و از این مساله استقبال می نماییم.
وی با اعلان اینکه سامانه ۱۹۰ آماده ثبت شکایات و پیشنهادات مردمی است اضافه کرد: همچون مشکلات اورژانس ۱۱۵ مزاحمت های تلفنی است پس از شهروندان انتظار داریم شرایط را درک کنند برای اینکه یک تماس غیرضروری می تواند جان یک نفر را به خطر بیندازد ضمن این که آثار روانی و اجتماعی بر نیروهای اورژانس دارد.
در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونائی هستند.