شروع پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین

به گزارش طب اصیل سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اعلان اینکه پویش نذر خون در روزهای محرم و صفر امسال هم برگزار می شود، اظهار داشت: بر این اساس پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین راه اندازی خواهد شد.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون در امتداد عمل به مسولیت اجتماعی در سراسر کشور، اظهار داشت: اولویت کارهای سازمان انتقال خون ایران رعایت کامل استانداردها و ارتقای کیفیت است و تمامی استانداردهای فنی سازمان در روزهای شیوع ویروس کرونا حفظ شده است. بطوریکه در تمامی کارهای فنی سازمان، کیفیت بر کمیت اولویت دارد و هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.

وی با اعلان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا خیلی از کشورهای دنیا برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون استانداردهای اهدای خون را تغییر دادند، اضافه کرد: برنامه نذر خون امسال طبق سنوات قبل در ماه های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدا… حسین (ع) در ادارات کل انتقال خون سراسر کشور انجام خواهد شد. بر این اساس پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین راه اندازی خواهد شد.

حاجی بیگی افزود: فرهنگ اهدای خون بعنوان یک فرهنگ انسان دوستانه و ایثارگرانه به محلی برای حضور عاشقان امام حسین (ع) بعنوان مصداق حقیقی کشتی نجات در جامعه اسلامی ما و حضور در مراکز انتقال خون جهت اهدای خون اجرا می گردد.

وی اشاره کرد: در تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور شیوه نامه های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت می شود و سلامت اهدا کنندگان خون، وظیفه اصلی مراکز انتقال خون است. بر این اساس همه هموطنان در این ایام برنامه نذر خون را در کنار سایر نذورات در ماه های محرم و صفر در برنامه کاری خود قرار دهند.

حاجی بیگی اظهار داشت: در عین حال در خواست داریم شهرداری ها و مراکز سلامت شهرداری و فرهنگسراها و همین طور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بعنوان بازوان همیشگی و همراه انتقال خون در امر اهدای خون در روزهای سوگواری حضرت اباعبدا… الحسین (ع) در راه اندازی پویش نذر خون در کنار سازمان انتقال خون قرار گیرند. برنامه و پویش نذر خون برای نخستین بار در کشور ما در بین کشورهای منطقه از سالها پیش آغاز شد و امیدواریم امسال نیز با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی با موفقیت در سراسر کشور در مراکز انتقال خون اجرا شود.

وی با اعلان اینکه امسال پویش نذر خون با اهدای خون ورزشکاران و با همکاری فدراسیون های ورزشی در سراسر کشور شروع خواهد شد، اظهار داشت: امسال باتوجه به برگزاری المپیک و حضور ورزشکاران کشورمان در این رویداد مهم و شعار “هر اهداکننده خون یک قهرمان است” با دعوت از ورزشکاران عزیز کشورمان منتظر حضور گرم ایشان در مراکز انتقال خون هستیم و برنامه نذر خون از تاسوعای حسینی شروع و تا اربعین ادامه خواهد داشت.

حاجی بیگی اظهار داشت: هدف از این پویش همدلی، همراهی و مشارکت جامعه ورزشی کشور بعنوان تعدادی از سفیران انتقال خون در امر اهدای خون در سراسرکشور است.

وی اشاره کرد: هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون داشتن کارت شناسایی معتبر الزامی است. همین طور برای اهداکنندگان بار اول همراه داشتن کارت ملی و اهداکنندگان مستمر خون، کارت شناسایی معتبر کافی است.

منبع: