چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد

طب اصیل: چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی با راه اندازی تجهیزات لازم و تامین نیروی فوق تخصص در مرکز درمان ناباروری و نازایی رویش، تکمیل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز سه شنبه اظهار داشت: در نخستین روز از هفته دولت شاهد تکمیل شدن چرخه درمان ناباروری در استان هستیم و این مرکز آماده ارائه خدمات بیشتر به هم استانی هاست.
جلال احمدی با اشاره به این که این مرکز در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد اضافه کرد: تا حالا به خاطر کمبود نیروهای تخصصی همین طور برخی تجهیزات پزشکی تخصصی، قسمتی از درمان ناباروری در استان انجام می شد و قسمتی که شامل IVF بود، قابل انجام نبود.
وی گفت: با پیگیری هایی انجام شده همین طور تامین تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۶ که ارزش ریالی آنها در آن زمان ۳۵ میلیاردریال بوده و با تامین نیروی فوق تخصص درمان ناباروری در خراسان جنوبی، تجهیزات نیز نصب و افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلان اینکه امروز شاهد تکمیل چرخه درمان ناباروری هستیم اظهار داشت: تمامی خدمات تشخیصی و درمان های ناباروری که شامل درمان اولیه و درمان IUI، IVF است را می توانیم در استان انجام دهیم و این مرکز از یک مرکز سطح ۲ به مرکز سطح ۳ که کامل ترین مرکز ناباروری است، تبدیل شد.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۷ تا حالا بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز رویش تشکیل شده و تحت درمان قرار گرفتند که ۱۱۱ فرزند تا حالا به لطف خداوند متولد شدند و نتیجه تلاش و زحمات کادر درمانی بوده است.
احمدی اظهار داشت: امیدواریم حالا که این چرخه درمان ناباروری در استان خراسان جنوبی کامل شده بتوانیم همه خدمات درمان های ناباروری را ارائه دهیم و زوج های نابارور مجبور نباشند به استانهای همجوار مراجعه کنند.