نماینده مشهد و کلات: برنامه ریزی دولت اتمام واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر پاییز است

عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه ریزی دولت این است که تا آخر فصل پاییز واکسیناسیون عمومی به نتیجه برسد.
دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه و در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد در جمع خبرنگاران اضافه کرد: اگر ۶۰ میلیون دوز واکسن در کوتاه مدت تا نیمه مهرماه وارد شود، حجم زیادی از نیاز کشور برای واکسیناسیون جامعه هدف محقق می شود.
وی افزود: پیش از آغاز به کار دولت جدید در ایران و در طول یک ماه گذشته، گزارشی از وضعیت واکسیناسیون کشور تهیه و به ستاد ملی کرونا ارئه شد.
عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در این گزارش پیش بینی شد تا ضمن تاکید بر تولید داخل، نیاز به واردات حجم زیادی واکسن از سایر کشورها وجود دارد و با برنامه ریزی از طرف دولت و مجلس، منابع مالی آن هم تامین شد و بر همین اساس، رئیس جمهوری به وزات امور خارجه ماموریت داد تا بعنوان وزارتخانه مسوول، به رایزنی برای واردات واکسن از سایر کشورهای مختلف دنیا بپردازد تا نیاز کشور در امر واکسیناسیون تامین گردد.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: کل نیاز کشور ۱۴۰ میلیون دوز واکسن است و بر اساس گزارش های دریافتی واردات واکسن در کنار تولید داخل بالا رفته است.
وی افزود: شرکت های داخلی هم هر چه قدر تولید واکسن داشته باشند برای تامین نیاز داخل کشور استفاده خواهد شد و از طرف دیگر باتوجه به ادامه دار بودن کرونا و نیاز جهانی واکسن، دوزهای یادآوری در سال های آتی از واکسن داخلی استفاده می شود و در نهایت اگر واکسن مازادی داشته باشیم، امکان صادرات آن فراهم خواهد شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی در تامین فضا و لجستیک لازم برای واکسیناسیون امیدوار هستیم تا توان فعلی که تزریق روزانه حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن است به بالای یک و نیم میلیون دوز، در کشور برسد تا مردم سریع تر ایمن شوند و میزان حجم افراد مبتلا و فوتی به شدت کاهش پیدا کند.
افزایش نگران کننده شمار بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس همه گیر کرونا ظرف یک ماه اخیر سبب تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو همراه با افزایش شمار بیماران کرونائی غیربومی در مشهد شد.
هم حالا ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کرونائی جان خودرا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ تن رسید.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید و تا کنون چهار میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
هفت هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۲۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و هفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر هم دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دُز رسیده است.
براساس آخرین آمار رسمی تا حالا چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ تن رسیده است.