امیر تتلو جدید چه تفاوتی با تتلو ایران دارد

امیر تتلو که از سردمداران سبک RandB و رپ در ایران است، با همه حواشی ها، یکی از پرکارترین و با استعداد ترین هنرمندان ایران محسوب میشود.

امیر تتلو نامی است که هیچ وقت در تاریخ موسیقی کشور، فراموش نخواهد شد. زندگی این آدم همواره پر از حواشی های مختلف بوده و تا به همین امروز بارها تیتر یک خبرگزاری ها بوده است. امیر تتلو که از سردمداران سبک R&B و رپ در ایران است، با همه حواشی ها، یکی از پرکارترین و با استعداد ترین هنرمندان ایران محسوب میشود. جدیدترین آهنگ امیر تتلو هم اخیرا منتشر شده است.

 

ظهور امیر تتلو

تا شاید همین دو سه دهه گذشته موسیقی داخل کشور فقط به موسیقی پاپ و سنتی خلاصه میشد سبک های دیگر طرفداری نداشت. اما در اوایل دهه ۸۰ با ظهور چهره های جدید، گسترش اینترنت و سفرهای خارجی، سبک های R&B و رپ هم شناخته تر شد. از چهره های اصلی آن زمان میتوان به حضور هیچکس، پیشرو، گروه زدبازی، آرمین ۲afm و … اشاره کرد. اما یکی از اسامی ای که در آن سالها بسیار فعالیت کرد و زحمت کشید و بارها به صورت تکی و گروهی به انتشار آهنگ های رپ و R&B پرداخت، امیرحسین مقصودلو یا همان امیر تتلو بود. امیر تتلو از سال ۸۲ به صورت آماتوری فعالیت خودش را شروع کرد آن اوایل کارهایش را در وبلاگ رفیقش پخش میکرد. آن زمان که فقط اینترنت Dial-up بود و برای وصل شدن به اینترنت باید رضایت خانواده را هم کسب میکردی، امیر تتلو در حال ساختن پله های شهرت بود.

 

زندگی شخصی:

امیر تتلو متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در شهر تهران است و اصالتی آذری دارد. امیر فرزند آخر بود و دو خواهر بزرگتر از خودش داشت. همانطور که بارها در آهنگ هایش هم گفته است، در کودکی و نوجوانی از وضع مالی خوبی برخوردار نبود و برای گذران زندگی از همان کودکی کار میکرد. به خاطر شغل پدر مجبور شدند به شهر رشت مهاجرت کنند و یکی از خواهرانش آنجا ازدواج کرد و ماندگار شد. پس از بازگشت به تهران امیر تتلو جدید ابتدا در یک کارگاه نجاری به شاگردی پرداخت و سپس هم توانست در یک سوپرمارکت کاری برای خودش دست و پا کند. تحصیل را هم بعد از دیپلم دیگر ادامه نداد. از سال ۸۲ با کمک دوستی به نام امین که یک وبلاگ داشت، کارهای آماتوری ای که ضبط کرده بود را منتشر میکرد. باید بدانیم که در آن سالها سبک رپ هنوز قدرتی نداشت و سبک R&B در ایران حتی شکل هم نگرفته بود. در موسیقی پاپ هم شادمهر عقیلی به تازگی مهاجرت کرده بود و اسم های آشنایی چون محسن چاوشی، محسن یگانه، فرزاد فرزین و … هنوز مجوز انتشار نداشتند و آهنگ هایشان به صورت غیرمجاز منتشر میشد. در همین سالها امیر تتلو مسیر موفقیت و کار را شروع کرد.

 

فعالیت های حرفه ای:

امیر حسین مقصودلو در سال ۸۲ که کارهایش را شروع کرد، در سال ۸۳ با حسین تهی آشنا شد در آن سال با هم یکی دو کار نیمه حرفه ای ساختند و دوباره هرکدام مستقل به کار خودش ادامه داد. تتلو در سال ۸۴ به دبی رفت و پس از بازگشت در سبک کاری اش تغییری ایجاد کرد و ترجیح داد بیشتر روی سبک R&B وقت بگذارد. پس از بازگشت از دبی کارهای بیشتری را انجام داد و سعی کرد تا انتشار کارهای مشترک، شهرت و اعتبار بیشتری برای خودش دست و پا کند. وی در سال ۸۷ و با همکاری تهی، رضایا، ۲afm و اردلان طعمه آهنگ فوق العاده و موفق غیر مستقیم را ساختند که در نوع خودش در آن سالها بی سابقه بود. یکی از اولین حواشی امیر تتلو در سال ۸۸ بود که با خواندن آهنگ ایران سبز، حمایت خود را از میرحسین موسوی ابراز کرد و از همگان خواست تا در انتخابات به این شخصیت رای بدهند. پس از اتفاقات انتخابات ۸۸ در ایران، به طور ناگهانی ای همه چهره های موسیقی رپ و زیر زمینی ناپدید شدند که امیر تتلو هم تا سال ۹۰ هیچ کار جدیدی منتشر نکرد.

در سال ۹۰ ابتدا کار آهنگ شاد وای چه حالیه رو با همکاری اردلان طعمه منتشر کرد و سپس آلبوم زیر همکف را روانه بازار کرد. آلبومی که ۹ قطعه داشت و خیلی از ترک ها آن زمان در لیست برترین ها قرار گرفت. سپس در سال ۹۲ آلبوم تتلیتی را با ۱۶ قطعه منتشر کرد که قطعه های جوونای ژاپنی، من دلم پاکه، خونه خوبه، کی از پشت لباستو میبنده و آهنگ یه چیزی بگو با حضور ۲afm بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از موفق ترین آلبوم های تتلو به شمار میرود. در همه این سالها یکی از تلاش های تتلو این بود که شاید بتواند مجوز فعالیت قانونی بگیرد که البته هیچ گاه موفق نشد.

وی در سال ۹۳ برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، آهنگ احساسی و موفق منم یکی از اون ۱۱تام رو منتشر کرد و بعدها در سال ۹۴ برای حمایت از فعالیت های هسته ای و در بحبوحه مذاکرات هسته ای، آهنگ انرژی هسته ای را روی ناو جماران ساخت و منتشر کرد که با حواشی زیادی روبرو شد.

در همان سال ۹۳ نیز آلبوم جدید من را منتشر کرد که قطعه بذار تو حال خودم باشم با استقبال بی سابقه ای روبرو شد و هنوز هم یکی از هیت ترین قطعات تتلو محسوب میشود. بعد از این آلبوم هم، آلبوم های شماره ۶ و ممنوع را در سال ۹۴ ، شماره ۷ را در سال ۹۵ و قهرمان را در سال ۹۶ منتشر کرد.

یکی از اتفاقات عجیب و جالبت توجه انتشار آهنگ امام رضا در سال ۹۵ بود که باز هم نام این خواننده را بر سر زبان ها انداخت و باعث شد تا حواشی جدیدی دور وی شکل بگیرد.

البته که یکی از حواشی جدا نشدنی از امیر تتلو از سال ۹۲ به بعد، دستگیری های پی در پی این خواننده به بهانه و اتهام های مختلف بود. اولین بار به خاطر فعالیت زیرزمینی اش بود که باعث شد تا طعم حضور در زندان را بچشد و دیگر بعد از آن هم چندباری به جرم روابط و کارها و حرف هایش مسیر زندان و ازادی را طی کرد.

پس از آلبوم امیر در سال ۹۶ و سایه در سال ۹۷، امیر تتلو که میدید تلاش هایش برای کسب مجوز کنسرت و فعالیت قانونی، دچار سرانجامی نافرجام است، در اواسل سال ۹۷ به ترکیه مهاجرت کرد تا مسیر موفقیت را در آنجا ادامه بدهد. وی سرانجام بالاخره در فروردین ۹۸ به آرزویش رسید و توانست در یکی از سالن های تفلیس آذربایجان کنسرت کوچکی با حضور هوادارانش برپا کند. بعدها نیز در تابستان ۹۸ کنسرت بزرگتری در ترکیه با حضور ۶۰۰۰ نفر از هوادارانش برگزار کرد که حواشی این دو کنسرت و دیگر اتفاقات امنیتی در ترکیه، بارها نامش را بر سر زبان ها آورد و بارها هم برایش ایجاد مشکل کرد.

پس از مهاجرت نیز دیگر سبک کاریش بی پروا شده بود و شعرهایش به نوعی رک تر و استفاده از فحش ها و الفاظ رکیک در آن ها بیشتر و همین باعث شده بود تا خیلی از مردم به او خرده را بگیرند که نمیتوان آهنگ هایش را همه جا گوش داد. امیر پس از مهاجرت ابتدا آلبوم موفق جهنم را منتشر کرد که دارای ۱۶ قطعه بود و با حمایت و اسپانسری آونگ منتشر شد و سپس نیز آلبوم برزخ را هم با ۱۶ ترک روانه بازار کرد. اما یکی از طولانی ترین آلبوم ها و موفق ترین آلبوم هایش، آلبوم شماره ۷۸ بود که از اواخر سال ۹۸ شروع و تا اواسط سال ۹۹ ادامه پیدا کرد. آلبومی که ۲۵ قطعه داشت و بسیاری از ترک هایش همچون خانم وزیری، من ۲، گرگ ۲ با سهراب ام جی، حرمسرا، مال من باش و تعدادی دیگر بسیار ترند شدند و امیر تتلو دوباره تا مدت ها نقش اول دنیای موسیقی ایران بود و اسمش همواره در لیست بهترین های ماه بود.

هم اکنون نیز این خواننده در حال تکمیل و انتشار دو آلبوم خود به نام های شیطان و فرشته میباشد که از هر کدام قطعاتی بیرون آمده است. از آلبوم شیطان قطعاتی همچون بذار تو حال خودم باشم ۲، الله، دل من هواتو کرده، یه سرم به ما بزن و … و از آلبوم فرشته ۶ قطعه همچون تو بذار برو منو، منو ببخش، نگو نه، حیف دیدید رفت و … منتشر شده است که با استقبال زیاد هواداران مواجه شدند. جدیدترین اهنگ تتلو به نام امانت منتشر شد.

داستان زندگی تتلو پر از شگفتی هاست. امیر تتلو با همه موانع و حواشی هنوز هم از چهره های برتر موسیقی کشور محسوب میشود و که البته مدرک اثبات این استعدادش هم، کارهای بینظیر و شعر و ملودی هایی است که میسازد و تقریبا بیشتر از هر چهره دیگری آهنگ و آلبوم داده است. در روزگاری که شاید بهترین قطعه پاپ ۳ تا ۴ دقیقه باشد (آنهم به زور) امیر تتلو سالی یک آلبوم با کیفیت و بیشتر منتشر میکند. شاید اگر میتوانست حواشی را مدیریت کند و اندکی صبر به خرج دهد، همچون خیلی از همقطارانش الان به چیزی که حقش بود در موسیقی ایران میرسید. با آرزوی سلامتی و موفقیت برای امیر تتلوی عزیز.

برای دانلود جدیدترین آهنگ های امیر تتلو می‌توانید از دی ال تو موزیک استفاده نمایید.