۵ بیمار کرونائی دیگر در سیستان و بلوچستان فوت کردند

ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: با فوت پنج نفر دیگر در شبانه روز گذشته شمار فوتی های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.
دکتر قاسم میری علی آباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همین طور با افزوده شدن ۲۹۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.
وی با اعلان اینکه ۳۳۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اضافه کرد: از مردم درخواست می شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت نمایند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: از آنجا که کشف راه های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس می باشد و سپس بر طبق یافته های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروری ست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت نمایند.
وی با اعلان اینکه تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است افزود: کمترین میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور مربوط به این استان است.
وی اشاره کرد: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونائی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.