رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: ۱۸ نفر بر اثر کرونا در قم جان باختند

ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰، ۱۸ نفر بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا در این استان جان خویش را از دست دادند.
به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر ضمن اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰، ۱۲۳ بیمار با علایم مبتلا شدن به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان پذیرش شدند.
وی افزود: از این تعداد، ۱۰۱ نفر بستری و ۱۰۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا که در ایام گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.
وی افزود: هم اکنون ۷۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان بستری هستند که ۲۲۲ نفرشان بدحال می باشند.
قدیر بیان نمود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰، یک هزار و ۴۵۰ تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده که ۳۳۱ مورد مثبت بوده است.
وی اشاره کرد: تابحال ۶۳۳ هزار و ۴۳۲ دُز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر انتشار کرونا قرار گرفته بود، برپایه رنگ بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده است.
ویروس کرونا باعث بیماری عفونی «کووید۱۹» می شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و همچون راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان سفارش می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خویش را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله گذاری اجتماعی» سفارش شده است.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir رجوع کنند.
همه ایرانی ها می توانند با رفتن به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https: //salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.