ثبت بیش از ۲۴۹ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

طب اصیل: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تا حالا به ۲۴۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۹۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۵ هزار و ۷۷ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده و همین طور ۲۲۵ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۱۷۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته اند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۷۲ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۸ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۸ هزار و هند با بیش از ۴۵۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۷، ۱۸۷، ۲۵۶ ۷۷۲، ۳۱۵ ۲ هند ۳۴، ۳۳۲، ۴۰۷ ۴۵۹، ۸۷۵ ۳ برزیل ۲۱، ۸۴۹، ۱۳۷ ۶۰۸، ۷۱۵ ۴ انگلیس ۹، ۲۰۸، ۲۱۹ ۱۴۱، ۳۹۵ ۵ روسیه ۸، ۶۷۳، ۸۶۰ ۲۴۳، ۲۵۵ ۶ ترکیه ۸، ۱۵۰، ۷۰۸ ۷۱، ۵۲۶ ۷ فرانسه ۷، ۱۹۰، ۳۳۴ ۱۱۷، ۸۴۹ ۸ ایران ۵، ۹۶۴، ۸۲۴ ۱۲۶، ۹۲۱ ۹ آرژانتین ۵، ۲۹۳، ۹۸۹ ۱۱۶، ۰۵۵ ۱۰ اسپانیا ۵، ۰۲۲، ۵۴۶ ۸۷، ۴۷۷ بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۴۳ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۹ بیمار کرونائی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همین طور ایران با مجموع پنج میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۲۴ مبتلاشدن و ۱۲۶ هزار و ۹۲۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، برمبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: